• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

در روزهای سرد چه بخوریم

  • کد خبر : 147265
  • 23 دی 1399 - 12:24
در روزهای سرد چه بخوریم

برای رفع خستگی و افسردگی روزهای سرد، چه بخوریم؟   🔰عموما همه ی ما در فصل سرما و با سرد شدن هوا کمی بی انرژی و کسل میشویم. شاید یکی ازعوامل آن کاهش نور خورشید باشد. در این مطلب چند توصیه داریم تا بتوانید بدنتان را با تغییرات فصلی و سرما وفق دهید و انرژی […]

برای رفع خستگی و افسردگی روزهای سرد، چه بخوریم؟

 

🔰عموما همه ی ما در فصل سرما و با سرد شدن هوا کمی بی انرژی و کسل میشویم. شاید یکی ازعوامل آن کاهش نور خورشید باشد. در این مطلب چند توصیه داریم تا بتوانید بدنتان را با تغییرات فصلی و سرما وفق دهید و انرژی بیشتری کسب کنید.

 

انرژی مضاعف در سرما: بدنتان را سم زدایی کنید: توصیه میکنیم که صبح ها آب یک عدد لیموترش را با یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و میل کنید. از دیگر موادغذایی سم زدای بدن میتوان به آناناس، آب ترب سیاه اشاره کرد.

برای پرانرژی بودن در فصل سرما نیازی به پرخوری نیست: نیازی نیست با سرد شدن هوا به سمت مصرف مواد غذایی چرب و چیلی تر بروید. به جای این مواد غذایی چربیهای مفید مانند ماهی های چرب و دانه ها و مغزهای روغنی را دریابید. توصیه میکنیم همانند تابستان از مصرف میوه ها و سبزیجات تازه غافل نشوید.

انرژی مضاعف در فصل سرما با ویتامینها و منیزیم: راز افزایش انرژی و قدرت بدنی در فصل سرما ویتامین c است. این ویتامین یک سلاح  ضد قوی خستگی است. که بدن را در برابر ویروسهای مختلف مانند سرماخوردگی یا آنفلوانزا ایمن میکند و روند پیری سلولهای بدن را به تاخیر میاندازد.

برای افزایش انرژی در فصل سرما سر وقت غذا بخورید: خیلی ها با شروع فصل سرما اشتهایشان بیشترمیشود. بهتر است به جای اینکه روزانه یک تا دو وعده ی سنگین میل کنید، سه، چهار یاحتی پنج وعده غذا بخورید.

✅برای افزایش انرژی در فصل سرما حواستان به میزان آب بدنتان باشد: اگر در فصل سرما به همان اندازه ی فصلهای دیگر آب نخورید بدن تان به مرور کمتر نیاز خود را بروز میدهد و دچار مشکل میشود. توصیه میکنیم به همان روال قبل روزانه یک تا یک و نیم لیتر آب بنوشید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.