• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11

تزریق واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 147470
  • 25 بهمن 1399 - 8:31
تزریق واکسن کرونا در سیستان و بلوچستان آغاز شد
هاتف سیستان و بلوچستان- تزریق واکسن کرونا با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان در بین کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز شد.

دکتر محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در این مراسم اظهار داشت: تاکنون ۲۵ دوز واکسن کرونا روسی وارد سیستان و بلوچستان شده که تزریق آن در مرحله نخست به کادر بهداشت و درمان در بخش مراقبت‌های ویژه تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه این واکسن ۹۰ درصد ایمنی ایجاد می‌کند افزود: همچنان روند ورود واکسن به سیستان و بلوچستان تداوم دارد و بقیه کادر و بهداشت و درمان نیز در مقابل این ویروس ایمن خواهند شد.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از سوی مردم خواستار شد و گفت: نخستین محموله واکسن کرونا وارد استان شده و به تدریج واکسیناسیون را شروع کرده‌ایم اما شرط اصلی تزریق آن به افراد سالم بودن آنها، نداشتن تب و عدم ابتلا به کرونا و عوارض آن است که انتظار داریم تا رسیدن محموله‌های بعدی واکسن مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم واکسن را برای گروه‌های هدفی که وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده تا قبل از عید نوروز تزریق کنیم.

وی بیان کرد: موفقیت نظام سلامت در سیستان و بلوچستان در زمینه کاهش شاخص‌های ابتلا به بیماری‌ها و افزایش کمی و ارتقای کیفی زیرساخت‌های ارائه خدمات، ثمره گام‌های استوار مسوولان انقلاب در ۴۲ سال گذشته است.

هاشمی شهری ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی علاوه‌بر توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در بخش درمان سیستان و بلوچستان نیز شاهد توفیقات قابل توجه‌ای هستیم که از آن جمله می‌توان به بخش‌های تخصصی درمان ناباروری، وجود بخش‌های جراحی قلب، پیوند کلیه، پیوند قرنیه، تعویض مفاصل، راه‌اندازی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی چشم پزشکی الزهراء (س) زاهدان که قابل رقابت با مراکز چشم پزشکی پیشرفته دنیاست و پیشرفته‌ترین میکروسکوپ‌ها و ماهرترین اعضای هیات علمی را دارد اشاره کرد.

وی اظهارداشت: سلامت هم اینک به عنوان یکی از اولویت‌های حاکمیتی موجی از امیدواری را در بین مردم و ارائه کنندگان خدمات درمانی به همراه داشته که نوید بخش آینده‌ای بهتر است.
هاشمی از اثرات مطلوب طرح تحول سلامت کاهش هزینه‌های درمانی، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی و افزایش زیرساخت‌های سلامت بویژه تخت‌های بیمارستانی را می‌توان نام برد.

محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت یکی از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید است که توانسته شاخص‌های بهداشتی و درمانی کشور بویژه این استان را ارتقا دهد.

وی افزود: دولت با اجرای این طرح مهم توانست گام مهمی را در راستای عدالت بهداشت و درمان در کشور بردارد.

وی بیان کرد: وزارت بهداشت و درمان با اقدامات مطلوب در سیستان و بلوچستان اقدامات پیشگیرانه را در بخش‌های مختلف نظیر فلج اطفال برداشته که این امر با وجود همسایگی کشورهای افغانستان و پاکستان قابل توجه است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کرونا ارزش اقدامات کادر بهداشت و درمان را به خوبی نمایان کرد به طوریکه در سال‌های دوران دفاع مقدس شاهد جانفشانی پزشکان بودیم که این مجاهدت‌ها در این دوران نیز به زیبایی قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147470

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.