• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می‌شود

  • کد خبر : 150261
  • 26 دی 1400 - 10:34
بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان _ معاون فنی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت:بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش اهدای خون روزانه را داریم به طوری که حداقل روزانه بین ۴۰۰ واحد خون درسطح استان نیاز است.

کرمی معاون فنی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با سرد شدن هوا، شمار مراجعین به مراکز انتقال خون سیستان و بلوچستان، به طور چشمگیری کاهش یافته است .

وی بیان کرد: حدود نیمی از بیماران تالاسمی کل کشور متعلق به استان ماست که نیازمند خون و فرآورده های خونی هستند.

کرمی گفت: میزان ذخایر خونی سیستان و بلوچستان به دلیل کاهش تعدادمراجعه کنندگان با کاهش چشمگیری مواجه شده است.

معاون فنی سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: از دوم تا هشتم بهمن ماه به دلیل بزرگداشت روز زن، پویش همگانی اهدای خون توسط بانوان همزمان باسراسر کشور برگزار می شود.

همچنین رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز اخیرا درجمع خبرنگاران با تایید کمبود خون در استان و با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان در زمینه ایجاد پایگاههای انتقال خون و نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستانهای تابعه دچار مشکل هستیم، افزود: در این استان مشکل کمبود پایگاه انتقال خون و نیرو داریم که این موضوع در حال پیگیری است و مشکل خونگیری نیز به دلایل و محدودیت های مختلف در استان وجود دارد بر همین اساس بیشترین خون از تهران وارد سیستان و بلوچستان می شود.

دکتر شهریاری ادامه داد: پزشکان به دلیل حقوق پایین حاضر به همکاری با انتقال خون نیستند که همین مساله بیماران تالاسمی را نیز با مشکل جدی مواجه کرده است.

شهریاری بیان کرد: بیماران تالاسمی مظلوم و دارای مشکلات خاصی هستند و برخی داروهای ایرانی نیز برای آنها جواب نمی دهد و دچار مشکلات متعدد مانند بیماری های قلبی، کلیوی و غیره می شوند که امیدواریم هرچه سریعتر مشکل این بیماران برطرف شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150261

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.