• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
سیل به زیر ساخت های شهرستان زرآباد خسارت فراوانی وارد کرده است

سیل به زیر ساخت های شهرستان زرآباد خسارت فراوانی وارد کرده است

22:02 06 اردیبهشت 1403
سریال نون خ ۵ چابهار را چگونه معرفی کرد

سریال نون خ ۵ چابهار را چگونه معرفی کرد

19:08 05 اردیبهشت 1403
امام جمعه زرآباد:پل های محور زرآباد به چابهار بدون بارندگی در حال ریزش هستند و دستگاه های قضایی در این خصوص ورود جدی داشته باشند

امام جمعه زرآباد:پل های محور زرآباد به چابهار بدون بارندگی در حال ریزش هستند و دستگاه های قضایی در این خصوص ورود جدی داشته باشند

19:30 04 اردیبهشت 1403
خسارت های سیل اخیر به روستای امام آباد شهرستان کنارک

خسارت های سیل اخیر به روستای امام آباد شهرستان کنارک

19:07 04 اردیبهشت 1403

درد و رنج ادامه دار ملوانان سواحل مکران در واردات چند قلم ته لنجی (کالای ملوانی)

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار اظهار داشت: واردات ته لنجی (کالای ملوانی) در چابهار برای تشویق ملوانانی که بیش از ۲ ماه در دریا بودند تسهیل می‌شود تا نیازهای ضروری آنها تامین و حداقل این مشوق خستگی دریاروی آنها برطرف کند.

جواد سپاهی در گفت و گو با خبرنگار هاتف سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سه استان ساحلی نظیر هرمزگان، بوشهر و اهواز سالها برای واردات ته لنجی(کالای ملوانی) هیچ مشکلی وجود ندارد اما واردات این کالاها برای مردم ساحل نشین بلوچستان ممنوع بود که این خود گلایمندیهای را ایجاد کرده بود.

وی بیان کرد: با چند دهه پیگیری و به ویژه پیگیریهای استانداری و فرمانداری چابهار طی یک سال گذشته و انعکاس مشکلات صیادان و ملوانان به مسوولان ذیربط توانستیم این کار را برای ملوانان حل تسهیل کنیم ولی همچنان مشکلات و سختگیریهای از سوی گمرک و بنادر و دریانوردی وجود دارد که امیدوارم موانع برطرف و امورات تسهیل شود.

وی ادامه داد: اینکه یک استان از ته لنجی برخوردار باشد و یک استان دیگر ساحلی سختگیری شود زیاد خوب نیست و نارضایتی ایجاد می کند.

خبری خوش برای ملوانان چابهاری با جانمایی محل خروج کالای ملوانی از اسکله شهید کلانتری چابهار

فرماندار چابهار گفت: معاون امنیتی و انتظامی استانداری و مدیرکل گمرک بررسی و جانمایی محل خروج کالای ملوانی بندر شهید کلانتری شهرستان چابهار را انجام داده اند که از زحمات همه آنها تشکر می شود.

وی گفت: ایجاد و راه اندازی خروج کالای ملوانی از اسکله کلانتری بستری مناسب برای ایجاد اشتغال بیشتر و درآمد بهتر برای ملوانان خواهد بود. وی افزود: امیدوارم بتوانم مطالبه و آرزوی دیرینه ملوانان شهرستان چابهار محقق شود و مشکلات آنها روز به روز کمتر شود.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار تصریح کرد: ملوانانی که دو ماه در دریا هستند می توانند هر لنج تا ۳۰ نیسن وانت بار کالای ملوانی(ته لنجی) وارد کنند.

سپاهی گفت: با هماهنگی شهردار و شورای اسلامی شهر هماهنگی لازم انجام شده تا مکانی برای عرضه و فروش کالای ملوانی در نظر گرفته شود تا مردم بتوانند اجناس شامل مواد غذایی و لوازم ضروری زندگی را از آنجا خریداری کنند.

وی ادامه داد: طبق قانون «کالای ته لنجی یا ملوانی، کالایی است که صاحبان لنج و خدمه مجاز به واردات آن هستند» و بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات هر ملوان سالانه می‌تواند ۶ بار کالا به میزان یک هزار و ۵۰۰ دلار با خود وارد کند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=156974

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.