• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

اتصال اینترنت همراه چهارشنبه در جلسه شورای امنیت کشور بررسی می شود

  • کد خبر : 107360
  • 06 آذر 1398 - 11:01
اتصال اینترنت همراه چهارشنبه در جلسه شورای امنیت کشور بررسی می شود

رحمانی فضلی: با گسترش اغتشاش ها مجبور شدیم اینترنت را به صورت مقطعی قطع کنیم و بعد، نتیجه گرفتیم که باید مسدودسازی شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران در مورد اجرای طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین و مسائل پیرامون آن، اظهار داشت: در این چند روز ابهامات و شبهات بسیاری مطرح شده است و ما باید به سوالات مردم جواب دهیم.
وی افزود: همه دولت‌ها و حکومت‌هایی که تجلی اراده مردم هستند برای مردم امنیت آرامش رفاه توسعه و نیکبختی می‌خواهند. همه مردم عزیزمان می‌دانند ما دشمن داریم؛ ۴۰ سال است که دشمنان ما به طرق مختلف درگیر بودند و به نحوی می‌خواستند کارآمدی نظام یا ساختارهای نظام را دچار مشکل کنند. ما باید بدانیم و قبول کنیم که مشکلاتی در جامعه به خصوص در حوزه های اقتصادی و معیشتی داریم.
وی گفت: در این چهل سال با توجه به شرایط مختلف بخشی از مشکلات انباشته شده هرچند روند کلی مثبت است. بخشی از مشکلات نیز برمی‌گردد به دخالت‌های خارجی از جمله تحریم‌هایی که با آن مواجه است.
رحمانی فضلی ادامه داد: این طرح از زمان دولت‌های آقای هاشمی، آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد مطرح بوده است و در دولت ما هم مطرح بوده است، چون خیلی اهمیت دارد.
وی تصریح کرد: در مقطعی از دولت آقای احمدی‌نژاد آزادسازی انرژی انجام شد و ما در آن مقطع دو تا سه روز شاهد اغتشاش بودیم که حتی منجر به خسارت به اموال عمومی شد و دلیل آن این بود که سه ساعت قبل از اجرا، این طرح اعلام شد و صف‌های طولانی تشکیل شد که منجر به برخی از خسارت های در تهران و برخی نقاط کشور شد.
رئیس شورای امنیت کشور بیان کرد: در دولت ما دو بار نرخ بنزین تغییر کرد؛ یکبار به ۷۰۰ تومان و از ۷۰۰ تومان به هزار تومان تغییر کرد. در سال ۱۳۹۶ تصمیم بر این بود که قیمت‌گذاری مجدداً انجام شود و مبانی حقوقی و قانونی آن در مجلس انجام شد و اراده دولت و مردم بر این بود که این موضوع ساماندهی شود.
وی با اشاره به ساختار شورای امنیت کشور اظهار داشت: شورای امنیت از اعضای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، ارتش، صدا و سیما و وزارت کشور تشکیل شده و در ساختار بالاتر شورای عالی امنیت ملی و رئیس آن رئیس جمهور است.
وی گفت: تا بعد از ظهر جمعه این طرح به خوبی اجرا شد و مشکلی نبود وقتی که رسانه‌های خارجی متوجه این مسئله شدند، تصاویر سال ۹۶ را مرتب نشان می‌دادند که الان کشور به‌هم ریخته و آتش گرفته است و تصاویری از اعتراضات عراق را به‌عنوان تصاویر خیابان‌های تهران پس از سهمیه‌بندی بنزین نشان می‌دادند.
رحمانی فضلی در بخش دیگری از اظهارات خود در برنامه نگاه یک با اشاره به اغتشاشات صورت گرفته در پی افزایش قیمت بنزین گفت: اشرار در یکی از شهرستان‌ها اقدام کردند تا بزرگترین مخزن بنزین شهرستان را منفجر کنند. اگر آن مخزن منفجر می‌شد، نصف شهرستان می‌سوخت.
وزیر کشور ادامه داد: دو سه ساعت بعد از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین با بعضی از نیروهایی در صحنه‌ اعتراضات مواجه شدیم که در هسته‌های ۵ و ۴ نفره بودند؛ یک خانم معمولا با آنها بود و دعوت به اعتراض و تهییج مردم می‌کردند و با کوکتل مولوتوف، چوب، قمه و سلاح سرد اقدام به درگیری و آتش زدن به اموال عمومی و خصوصی مردم کردند.
وزیر کشور با اشاره به اینکه فردا در جلسه شورای امنیت برای اتصال اینترنت موبایل بحث خواهد شد، گفت: اینترنت ثابت در تمام کشور باز شده است و اینترنت موبایل ۱۰ استان باز است.
وی تصریح کرد: به تناسب این که اطمینان حاصل شود اینترنت موبایل نیز در تمام کشور وصل خواهد شد.
وزیر کشور در ادامه گفت: اگر مسدودسازی اینترنت انجام می‌شود به این معنا نیست که همه مسئولینی که این دستور را می‌دهند شرایط مردم را نمی‌دانند، بلکه برای نجات جان مردم و امنیت کشور باید جلوی هزینه‌های بالاتر گرفته شود.
رئیس شورای امنیت کشور ضمن اشاره به تصاویری از حمله اشرار به فرمانداری شهر قدس، گفت: یکی از جاهایی که آسیب زیادی دید، شهرستانهای ملارد، بهارستان، شهر قدس و اسلامشهر در غرب تهران بود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعاتی که نیروهای میدانی، فرمانداری‌ها و استانداری ها ۱۳۰ هزار الی ۲۰۰ هزار نفر در کل کشور در این صحنه اعتراضات بودند.
رحمانی فضلی گفت: این ۲۰۰ هزار نفر تکرار می‌شدند و در جاهای مختلف اقدامات خود را انجام می‌دادند و در شب شنبه در تهران مواجه با گروه‌های چند نفری بودیم. این تعداد نیم درصد جمعیت کشور هم نمی‌شوند، وقتی می‌گوییم «مردم» انگار همه مردم در خیابان بودند که این‌طور نیست.
وی با اشاره به اینکه از شنبه برخی افراد در اغتشاشات کاملا مسلح بودند، خاطرنشان کرد: فرماندار شهر قدس یک خانم بود؛ ملاحظاتی برای گذاشتن خانم ها برای این پست داشتیم. وزرات کشور در انتصاب فرمانداران خیلی دقت می‌کند و به‌ویژه اگر فرماندار، خانم باشد، این دقت بیشتر است؛ وقتی فرمانداری را اشغال می‌کنند، این خانم فرماندار می ماند؛ ایشان شهامت و مسئولیت‌پذیری داشت.
وزیر کشور با طرح این موضوع که در سه استان مشکلات زیاد بود و ادامه پیدا کرد، گفت: در سه یا چهار استان اصلا هیچ اتفاقی نیفتاد. از لحاظ جغرافیایی در بقیه استان‌ها؛ در کرمان در یک شهر (کرمان) در خراسان فقط در مشهد آن هم در نقطه کوچکی در وکیل آباد، چند ساعت اغتشاش رخ داد.
رحمانی فضلی گفت: در خراسان جنوبی در یک شب، آن هم در یک نقطه اغتشاش شد، اما در ۵ الی ۶ استان، موضوع شدت داشت و بیش از ۵۰ درصد آن در مناطق حاشیه‌ای شهرهای بزرگ بود. در خوزستان وضعیت متفاوت بود و ۱۷ الی ۱۸ شهر مشکل داشتند؛ در شیراز و اصفهان و تهران نیز وضع متفاوت بود.
وی بیان داشت: در ۵ استان شرایط، ویژه بود، اما در بقیه استان‌ها خیلی سریع موضوع کنترل شد. در تهران از ساعت ۱۰ شنبه شروع شد؛ در آن روز هم برف آمده بود و شهرداری هم غافلگیر شده بود و این اشرار با چند ماشین اتوبان ها را می‌بستند و ما در روز شنبه در تهران در سی، چهل نقطه با این مشکلات روبرو بودیم.
رحمانی فضلی گفت: این‌هایی که بعداً دستگیر شدند نشان دادند که عقبه آنها افراد سابقه‌دار در حوزه جرم و قانون‌شکنی بودند.
وی خاطر نشان کرد: دخالت نیروهای خارجی به صورت مستقیم و آشکار در این چند روز توسط مقامات مسئول آمریکایی ها و اروپایی ها رژیم صهیونیستی بوده است و دستور العمل‌هایی در این باره منتشر کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=107360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.