• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

شیوع آنفلوآنزا مدارس سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

  • کد خبر : 109131
  • 14 آذر 1398 - 13:42
شیوع آنفلوآنزا مدارس سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

بیش‌از ۱۵۰ نفر بیمار مبتلا به آنفلوآنزا و سرما خوردگی هم‌اینک در سه بیمارستان زاهدان بستری شده‌اند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، دکتر محمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهار داشت: در چند روز اخیر شاهد شیوع آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان بودیم به طوریکه تعداد زیادی از افراد با علائم این بیماری روانه بیمارستانها شدند.
وی افزود: با موافقت استاندار مدارس سیستان و بلوچستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری تا روز یکشنبه هفته آینده تعطیل اعلام شده است.
وی گفت: بیش‌از ۷۵۰ نفر با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا در چند روز اخیر به بیمارستان‌های زاهدان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد بعد از تشخیص پزشک ۱۵۰ نفر بستری شده‌اند.
دکتر هاشمی شهری ادامه داد: تاکنون پنج نفر براثر شدت علائم بیماری آنفلوآنزا و داشتن سابقه علائم بیماری‌های زمینه‌ای در استان فوت کرده‌اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از مردم سیستان و بلوچستان درخواست کرد تا با رعایت اصول بهداشت فردی احتمال انتشار این بیماری را کاهش دهند.
وی با بیان اینکه آنفلوآنزا و سرماخوردگی جزو بیماری های خود محدود شونده است، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد از موارد بیماری نیازی به ویزیت و بستری ندارند و با مراقبت های معمول در منزل از قبیل استراحت، مصرف مایعات و در صورت نیاز استفاده از مسکن های ساده قابل مدیریت هستند.
وی بیان کرد: استفاده از آنتی بیوتیک برای درمان آنفلوآنزا هیچ جایگاهی ندارد و هر گونه تجویز دارو به جز مسکن های ساده باید با ویزیت و نظر پزشک انجام شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=109131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.