• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
11

افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

  • کد خبر : 112898
  • 25 آذر 1398 - 14:19
افزایش ۸۱ درصدی صادرات از طریق پایانه مرزی میرجاوه

هاتف سیستان و بلوچستان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: میزان جابجایی کالا، بیش از ۴۲۹ هزار تن سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از ۳۱۰ هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

علی خانقائی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: افزایش۵۷ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه اول سال، نشان از افزایش اهمیت این پایانه مرزی و تأثیر مثبت سیاست های اقتصادی دولت در این زمینه دارد.

وی افزود: رفع موانع موجود در صادرات و ترانزیت کالا، بهسازی و تجهیز پایانه های مرزی، برنامه ریزی و هماهنگی های بین بخشی و استفاده بهینه از ظرفیت های بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل، رونق صادرات و ترانزیت را برای استان در پی داشته و باعث رشد ۸۱ درصدی صادرات و رشد ۵۱ درصدی ترانزیت از این پایانه مرزی شده است.

وی گفت: اهتمام دولت جهت توسعه زیرساخت ها خصوصاً در بندر اقیانوسی چابهار، در کنار موقعیت ویژه و ممتاز استان سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان و نیز دسترسی به آب های آزاد، از دلایل اصلی رشد چشمگیر مبادلات تجاری با کشورهای همسایه  است.

 خانقائی در ادامه با اشاره به جابجایی مجموعاً ۷۳۹ هزار و ۸۴۴ تن کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در سه ماهه اول سال جاری گفت: از این میزان کالا، بیش از ۴۲۹ هزار تن کالا سهم پایانه مرزی میرجاوه و بیش از ۳۱۰ هزار تن سهم پایانه مرزی میلک بوده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=112898

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.