• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
10

۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری چابهار ارسال شد

  • کد خبر : 123832
  • 22 دی 1398 - 19:40
۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری چابهار ارسال شد

هاتف سیستان و بلوچستان- بخشدار دشتیاری چابهار گفت: ۳۳ فروند قایق برای امدادرسانی به سیل‌زدگان دشتیاری و پلان چابهار ارسال شد تا امدادگران بتوانند سریعتر به مردم خدمات‌رسانی کنند.

جمشید سارانی بخشدار دشتیاری چابهار اظهار داشت: تنها راه دسترسی به مردم در نقاط مختلف روستایی استفاده از قایق است که به همین منظور اقدامات لازم برای اعزام انجام شده و هم اینک در حال خدمات رسانی به مردم هستند.
وی افزود: کمک به سیل زدگان از وظایف تمام قشرهای مختلف مردم و مسوولان است و هم اینک با اکیپ کامل در منطقه و روستاهای دشتیاری مشغول به خدمت هستیم صیادان نیز به کمک مردم شتافته و در حال کمک رسانی و ارائه خدمات هستند.
وی گفت: در محاصره کامل سیلاب هستیم و هیچ راه دسترسی بجز قایق برای امدادرسانی نیست.
سارانی ادامه داد: رودخانه باهوکلات روستاهای منطقه دلگان‌ها  شامل «نکوچ ، چیلسر باهو ، دور و کلرایی» را در معرض محاصره قرار داده است و راه ریمدان از پل سنگان بدلیل طغیان رودخانه بسته شده و سیل بطرف نوبندیان و دیزی و هلگداری ها سرازیر است، پل گرگروک دشتیاری به زیر آب رفته و راه اصلی چابهار به راسک و روستاهای دهستان باهوکلات کاملا بسته شده است.
بخشدار دشتیاری تصریح کرد: هماهنگی لازم با مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان برای اعزام چند فروند بالگرد انجام شده و با توجه به اینکه اکثر مسیرهای ارتباطی این منطقه بر اثر سیل و سیلاب بسته است تنها راه امداد رسانی هوایی و یا استفاده از قایق است.
وی بیان کرد: همچنین هماهنگی لازم با جمعیت هلال احمر استان برای  تامین اقلام مورد نیاز (وسایل گرمایشی ، پتو ،موکت،  چادر ، مواد غذایی و سایر ملزومات)  برای شهروندان و مردم سیل زده نیز انجام و در حال ارسال کمک هستند.
سارانی افزود: ساماندهی و بسیج کلیه ماشین آلات سنگین سازمان ها، ادارات کل و دستگاههای اجرایی برای ارائه خدمات به روستاهایی در محاصره سیل و خسارات از جمله اقدامات است.
وی ساماندهی و اعزام اکیپ های مختلف و حضور مدیران دستگاههای اجرایی با هدف بررسی مشکلات مردم سیل زده در سطح بخش دشتیاری را از دیگر اقدامات عنوان کرد و از تلاش های اعضای شورای اداری و شورای تامین برای خدمات رسانی بهتر به مردم این منطقه قدردانی کرد.
بخش دشتیاری از توابع شهرستان چابهار سیستان و بلوچستان در مسیر رودخانه باهوکلات و پایین دست سدهای پیشین و زیردان قرار دارد.
لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=123832

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.