• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
5

معاون رئیس‌جمهور: پروژه آب ژرف منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است

  • کد خبر : 148060
  • 01 اردیبهشت 1400 - 11:54
معاون رئیس‌جمهور: پروژه آب ژرف منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: پروژه آب ژرف منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است و مطمئناً با ادامه این پروژه اتفاق عجیبی در سیستان و بلوچستان می‌افتد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، سورنا ستاری در نشست اقتصاد دانش‌بنیان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نگاهی نسبت به این استان ایجاد شده که راه‌حل مشکلات استفاده از نیروی انسانی است و تمامی این مشکلات با دانش و عقل حل خواهد شد و هیچ غول چراغ جادویی وجود ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور افزود: جوانان سیستان و بلوچستان برای حل مشکلات باید تلاش کنند و نباید انتظار داشته باشیم که دولت این کارها را انجام دهد زیرا دولت تنها زیرساخت‌های لازم را فراهم خواهد کرد و راه‌حل همان‌طور که گفته شد از درون این استان سرچشمه می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آب ژرف در منطقه سیستان به نتایج باورنکردنی رسیده است و مطمئناً با ادامه این پروژه اتفاق عجیبی در این استان می‌افتد که امیدواریم این موضوع ادامه داشته باشد. این آب ژرف یک راه‌حل است و صدها پایان‌نامه دانشجویی و پروژه باید در این زمینه تعریف شود. چاه‌های ژرف ایجادشده را ناحیه نوآوری ژرف نام می‌گذاریم؛ همچنین زمینه مشارکت دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان باید در این پروژه فراهم شود.

ستاری گفت: توسعه پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان یک اولویت است و «کارخانه نوآوری» استان در خردادماه امسال باید راه بیفتد. صندوق پژوهش و فناوری سیستان و بلوچستان باید به‌صورت جدی فعال شود زیرا تصمیم‌گیری‌ها باید از درون استان باشد به‌نحوی که هر بخش خصوصی که در این صندوق پژوهش و فناوری سرمایه‌گذاری کرده تاکنون توانسته است چندین برابر برداشت داشته باشد؛ از این رو باید محور توسعه استان این صندوق باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: پلت‌فرم‌های داخلی سیستان و بلوچستان باید توسط خود این استان فراهم شود و از ما باید تنها انتظار تقویت این پلت‌فرم‌ها را داشته باشید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148060

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.