• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
6

تخصیص۵۰۰ هزار دُز واکسن نیاز فوری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است

  • کد خبر : 148443
  • 13 تیر 1400 - 12:55
تخصیص۵۰۰ هزار دُز واکسن نیاز فوری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اینکه خواستار واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال هستیم، گفت: تخصیص۵۰۰ هزار دُز واکسن، نیاز فوری دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر است.

ناصر وطن خواه سرپرست معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اظهار داشت: افزایش شیوع گونه جهش یافته کرونا در سیستان و بلوچستان به ویژه در جنوب استان با وجود مرزهای مشترک با شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و همچنین با توجه به جمعیت جوان شهرستان‌ها خواستار انجام واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال با همکاری وزارت بهداشت هستیم.

وی افزود: موج جدید اپیدمی کرونا موسوم به «دلتا پلاس» همزمان با سراسر کشور با شدت و سرعت بیشتری در سیستان و بلوچستان به ویژه جنوب استان در حال جولان دادن است و افزایش شمار مبتلایان به بیماری و فوتی‌ها، تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان‌ها سایه خطر مرگ را بر سر مردم بیشتر از قبل کرده است.

سرپرست معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: با وجود همه تلاش‌ها و زحمات سفید پوشان دستگاه سلامت، انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی اما متأسفانه با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان مواجه هستیم.

وطن خواه گفت: عدم رعایت و توجه مردم باعث شده تا امروز شاهده افزایش شیوع این بیماری نسبت به قبل و طبق آمار بیشتر از حد کشوری است و این یک ضرر جبران ناپذیر برای جامعه است.

وی اظهار کرد: با نشستی که با علما، ائمه جمعه، دانشجویان و صاحبان منبر داشتیم اعلام حمایت و آمادگی برای تزریق واکسن کردند و در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شده است.

وطن خواه بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر حداقل ۵۰۰ هزار دُز واکسن جهت واکسیناسیون افراد مورد اشاره و دانشجویان مورد نیاز است که انتظار می‌رود وزارت بهداشت اولویت تحویل واکسن را به این دانشگاه مدنظر قرار دهد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148443

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.