• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2

عرضه صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود

  • کد خبر : 165923
  • 16 اردیبهشت 1403 - 18:40
عرضه صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی کشور گفت: به دنبال ایجاد و تقویت بازارهای عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در پایتخت و نقاط مختلف ایران هستیم.

مریم جلالی، معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، ضمن قدردانی از تلاش‌ های انجام شده در نمایشگاه ایران اکسپو اظهار داشت: تولیدات صنایع‌ دستی زنجیره‌ هایی به‌هم پیوسته هستند که نباید صرفاً در حالت فرهنگی و ویترینی بمانند بلکه باید با برنامه‌ریزی های مدون و اقدامات جهادی هماهنگ، به ادبیات توسعه و کسب و کار نزدیک شود و در سطح ملی و بین‌المللی نقش آفرین باشد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان نیز عزم جدی را آغاز کرده و امیدواریم از طریق صنایع‌ دستی، گردشگری، شیلات و لنج‌سازی و آبزیان و سایر ظرفیت‌ ها و دارایی‌ هایی که این استان دارد بتوانیم یک عنصر هویتی ویژه‌ای را به وجود آوریم.

معاون صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی، ادامه داد: ما نیز در معاونت صنایع‌ دستی وزارتخانه در تلاش هستیم تا زنجیره اقتصادی صنایع‌ دستی و معیشت عزت آفرین را برای تک تک فعالان حوزه صنایع‌ دستی در کشور و فعالان این حوزه در سیستان و بلوچستان را به وجود آوریم.

جلالی گفت: یکی از اقداماتی که به دنبال انجام آن هستیم ایجاد بازار ثابت عرضه و فروش محصولات صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در تهران و اقصی نقاط کشور است که پیگیر تحقق آن هستیم و در حال حاضر نیز وجود دارد اما نیازمند تقویت و گسترش است.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا محصولاتی که در اقلیم خاص خودش تولید می‌شود زیست بوم آنها نیز کامل و در سایر نقاط عرضه شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.