• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

بیمارستان کنارک با ۹۶ درصد پیشرفت درحال تکمیل است

  • کد خبر : 149014
  • 05 مهر 1400 - 13:43
بیمارستان کنارک با ۹۶ درصد پیشرفت درحال تکمیل است
هاتف سیستان و بلوچستان - فرماندار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیروی دریایی کنارک با ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی درحال تکمیل است و با تامین آب و تجهیزات به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمیدالدین یوسفی فرماندار کنارک در نشستی با مدیرعامل آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه ظرفیت‌ها برای پایان تنش‌های آبی و آبرسانی در شهرستان کنارک به‌کار گرفته شده است.

وی افزود: با ایجاد خط اختصاصی آب رسانی به بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیروی دریایی کنارک و تجهیز آن، این بیمارستان برای افتتاح مهیا می‌شود.

فرماندار کنارک ادامه داد: با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات و با آبگیری سد کهیر تا پایان سال ۱۴۰۰ درصد بالایی از مشکلات کمبود آب آشامیدنی شهرستان مرتفع خواهد شد.

یوسفی گفت: بهسازی شبکه بندینی کمک شایانی در امر آبرسانی روستاهای منطقه خواهد کرد لذا اجرای آن باید شتاب گیرد.

وی بیان کرد: با بهره‌مندی از ظرفیت خیران آبرسان در شهرستان، شاهد افزایش چشمگیری در رفع معضلات آب هستیم و برای اتمام پروژه‌های آبرسانی همراهی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید است.

علیرضا قاسمی مدیرعامل آب و فاضلاب استان نیز در این جلسه از افزایش ۵۰ هزار مترمکعبی ظرفیت آب شیرین‌کن کنارک تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت ۲۰ هزار مترمکعب از ظرفیت اعلامی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی به موضوع زیرساخت آبرسانی به بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیروی دریایی کنارک اشاره کرد و گفت: آمادگی کامل برای حفاری و لوله‌گذاری از مخزن شهر به بیمارستان را داریم که این موضوع را اولویت خود دانسته و لوله و اتصالات هم برای اجرای پروژه تامین شده تا با قید فوریت آبرسانی این پروژه اجرا شود.

مدیرعامل آبفای استان در ادامه به موضوع فاضلاب بیمارستان نیروی دریایی الحاقی به شهر کنارک اشاره کرد و افزود: مهمتر از هر مسئله‌ای موضوع دفع فاضلاب بیمارستانی است و بر همین اساس باید بیمارستان یک پیش‌تصفیه فاضلاب طراحی و از آب خروجی برای فضای سبز به نحو مطلوب استفاده کند و در این زمینه نیز آمادگی همکاری لازم را در راستای انجام امور مشاوره‌ای داریم.

قاسمی گفت یکی از اقداماتی مناسبی که انجام شده ایجاد تیم خیران و ساماندهی آنهاست و تاکنون برای آبرسانی به ۳۵۰ روستا قرارداد خیری منعقد و از این تعداد ۶۲ روستا آبرسانی شده است.

او تصریح کرد: دفع فاضلاب شهرستان کنارک از اهمیت بالایی برخوردار است و هم اکنون ۷۵ درصد شهر کنارک دارای شبکه فاضلاب است ولی کمتر از ۲۰ درصد وارد مدار شده و با ایجاد ایستگاه پمپاژ جدید این میزان به ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و می‌طلبد برای تکمیل پروژه دفع فاضلاب از اعتبارات خاص به ویژه اعتبارات توسعه سواحل مکران نیز بهره‌گیری شود.

وی افزود: تأمین آب دغدغه ما است و با هدف افزایش دِبی آب چهار حلقه چاه در کهیر در حال کف‌شکنی است و حفر یک چاه دیگر در دستور کار است و در زمینه آبرسانی به موقع با همکاری همه جانبه‌ای که در شهرستان کنارک وجود دارد تلاش بر این است که تانکرهای آبرسانی جمع‌آوری و آب پایدار در اختیار مردم قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149014

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.