• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
6

ثبت حدود ۲۲ میلیون تردد در سال جاری در راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 150785
  • 25 بهمن 1400 - 10:58
ثبت حدود ۲۲ میلیون تردد در سال جاری در راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان
هاتف سیستان و بلوچستان _ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۸۲ تردد وسایط نقلیه در ۱۱ ماهه امسال در راه‌های ارتباطی جنوب این استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۷درصدی را نشان می‌دهد.

جلال الدین قادری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد تردد بوسیله ۴۲ دستگاه تردد شمار در راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

وی پرترددترین راه‌های ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان در این مدت را به ترتیب ایرانشهر – خاش، ایرانشهر-  سرباز، ایرانشهر- بمپور و چابهار – گواتر عنوان کرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ضروری است شهروندان با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا از انجام سفرهای غیر ضرروری اجتناب کنند خاطرنشان کرد: مسافران گرامی می‌توانند از طریق ارتباط با سامانه ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی محورهای ارتباطی جنوب استان، شرایط آب و هوایی، انسداد و رخدادهای جاده‌ای مطلع شوند.

۳۲ درصد راه‌های روستایی جنوب سیستان و بلوچستان آسفالت شده‌اند

وی گفت: در محدوده تحت پوشش این اداره‌کل هشت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که تاکنون سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۳۲ درصد آسفالت شده است.

قادری  تصریح کرد: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور حدود ۵۶ درصد است که این رقم  در محدوده نقاط جمعیتی تحت پوشش این اداره کل ۳۲ درصد است که پایین تر از متوسط کشور است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها و حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم توسعه هر جامعه ای است افزود: با توجه به اینکه ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها از جمله بازسازی، بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی موجب تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان شده و مانع مهاجرت آن‌ها به شهرها می‌شود این اداره کل آسفالت راه‌های روستایی را در اولویت کاری خود قرار داده است بطوری که از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۱۵۰ کیلومتر از این راه‌ها آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه شهرهای جنوبی این استان از قطب‌های کشاورزی استان بشمار می‌روند که این امر نیاز به راه و جاده مناسب دارد خاطر نشان کرد: این اداره‌کل در سال‌های اخیر با پیگیری اعتبارات بیشتر تلاش کرده است تا مسیر برای توسعه شبکه راه‌های ارتباطی مناطق روستایی استان هموارتر شود.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.