• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

افزون‌بر٢ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و نابینا در ایرانشهر سکونت دارند

  • کد خبر : 150901
  • 03 اسفند 1400 - 10:47
افزون‌بر٢ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و نابینا در ایرانشهر سکونت دارند
هاتف سیستان و بلوچستان _ رییس اداره بهزیستی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ٢ هزار و ٢۵٠ نفر معلول نابینا و جسمی حرکتی دراین شهرستان سکونت دارند که برای تردد در خیابان‌ها، معابر، ادارات و اماکن عمومی با مشکلات فراوانی مواجه‌اند.

خاطره بامری اظهارداشت: نبود مناسب‌سازی برای بعضی از خیابان‌ها، ادارات و امکان عمومی در سطح شهر ایرانشهر باعث شده معلولان کمتر از منزل خارج شوند.

وی افزود: با وجود مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته هنوز مناسب‌سازی بعضی از معابر و خیابان ادارات، بانک‌ها و اماکن عمومی شهر ایرانشهر برای معلولان به صورت اصولی انجام نشده است.

رییس اداره بهزیستی ایرانشهر با بیان اینکه معلولان مانند سایر افراد حق دارند که به راحتی در خیابان‌ها، معابر، ادارات و بانک‌ها تردد کنند و در این رابطه با مشکل و مانعی مواجه نباشند گفت: این بی‌توجهی در مناسب‌سازی معابر باعث شده معلولان در زمان حضور در خیابان‌ها، معابر و ادارات برای تردد مشکلات جدی داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از اداراتی که برای عبور معلولان مناسب‌سازی کرده اند افزود: در تعدادی از ادارات و بانک‌ها رمپ مناسبی برای تردد معلولان پیش‌بینی نشده به طوری که اگر معلولان به عنوان ارباب رجوع به این ادارات مراجعه کنند نیازمند کمک دیگران هستند.

بامری خاطرنشان کرد: براساس قانون حمایت از حقوق معلولان، تمام موسسات و سازمان‌های دولتی موظف هستند در طراحی و ساخت ساختمان‌ها و معابر عمومی معلولان را نیز مدنظر قرار دهند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=150901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.