• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود

  • کد خبر : 151348
  • 06 فروردین 1401 - 18:41
انتقال آب از تهلاب به زاهدان امسال عملیاتی می‌شود
هاتف سیستان و بلوچستان - وزیر نیرو از اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: عملیات اجرایی طرح انتقال آب از تهلاب به زاهدان نیز در سالجاری آغاز می‌شود.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو  در ادامه سفر خود به سیستان و بلوچستان و در جریان بازدید از وضعیت چاه‌نیمه‌ها، اظهار داشت: طرح‌های کوتاه‌ مدت و بلند مدت به منظور تأمین آب نقاط مختلف این استان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: پروژه انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان از جمله این طرح‌هاست که اجرای آن در مجلس شورای اسلامی به عنوان قانون به تصویب رسیده است.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت آب چاه‌نیمه‌ها و لزوم بررسی طرح‌های مختلف برای جلوگیری از تبخیر این منبع آبی استراتژیک، تصریح کرد: با توجه به اینکه چاه نیمه چهارم دارای سطح وسیع‌تر و عمق کمتری نسبت به چاه نیمه‌های یک، دو و سه است و برداشت آبی از آن در حال حاضر صورت نمی‌گیرد، در شرایط پیش‌رو بهترین کار ممکن استفاده بهینه از این آب است.

محرابیان گفت: اجرای این طرح بخش عمده مشکلات آب آشامیدنی و صنعت سیستان و بلوچستان را رفع خواهد کرد.

وی تصریح کرد: به همین منظور پروژه انتقال آب به چاه نیمه‌های یک و سه که محل برداشت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شمال سیستان و بلوچستان است در دست اجرا قرار دارد تا استفاده بهینه از آب موجود در چاه نیمه‌ها صورت پذیرد.

وی بیان کرد: به جد پیگیر تحقق حق‌ آبه هستیم و تأمین اعتبار اجرای خط انتقال آب از تهلاب در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مصوب شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=151348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.