• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

راه اصلی مبارزه با مواد مخدر اشتغال است

  • کد خبر : 152293
  • 05 تیر 1401 - 23:34
راه اصلی مبارزه با مواد مخدر اشتغال است
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه اصلی مبارزه با مواد مخدر اشتغال است؛ باید در کمپ های ترک اعتیاد افراد را مشغول به کار کنیم چرا که هر یک از این افراد بعد از خروج از کمپ اگر بیکار بمانند، مجدداً به سمت اعتیاد به مواد مخدر می روند.

حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم امحای ۴۵ تن مواد مخدر که با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: با حضور آمریکا در افغانستان و اشغال این کشور نه تنها تولید مواد مخدر متوقف نشد بلکه تولید و توزیع آن چند برابر افزایش یافت.

وی افزود: هر یک گرم مواد مخدر یک جوان ایرانی و خانواده را به انحطاط می کشد و در حقیقت با امحای ۴۵ تن مواد مخدر ۴۵ میلیون نفر از این آسیب مصون می مانند.

وی گفت: سال گذشته ۳۷۰ تن مواد مخدر توسط نیروهای نظامی و انتظامی که خاکریز اول مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌آیند، کشف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۵ تن مواد مخدر کشف شده که نشان می‌دهد دشمن و معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تمام تلاش خود را به کار گرفته تا ارکان خانواده ها را متزلزل کنند.

مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: امروز دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده می‌کند تا جلوی پیشرفت و آبادانی کشور را بگیرد و جوانان این مملکت را به انحطاط بکشاند.

وی تاکید کرد: امروز این سیستان و بلوچستان است که از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در خاکریز اول مبارزه با قاچاق موادمخدر دفاع می کند و بر اساس گزارشات؛ منشاء بسیاری از جرایم و آسیب های اجتماعی که استان با آن روبرو بوده مواد مخدر است و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی، طلاق و بزهکاری اعتیاد بوده اما منشا اعتیاد به مواد مخدر ناشی از فقر فرهنگی و همچنین بیکاری است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر دستگاه های امنیتی و انتظامی همه دستگاهها تکلیف دارند برای مبارزه با مواد مخدر مطابق با وظیفه‌ای که کمیسیون مبارزه با مواد مخدر تعریف کرده انجام وظیفه کنند.

وی ادامه داد: هیچ دستگاهی به اندازه نیروهای امنیتی و انتظامی پای کار مبارزه با مواد مخدر نیست اما می طلبد همه دستگاه ها پای کار بیایند چرا که وقتی کودکان و دانش آموزان ما به مواد مخدر گرایش پیدا می کنند، دیگر این کار نیروی انتظامی نخواهد بود بلکه کار دستگاه های فرهنگی و صدا و سیما برای یک اقدام نرم افزاری قوی محسوب می شود تا بتوانیم جلوی رشد قارچ گونه اعتیاد را در استان بگیریم.

مدرس خیابانی افزود: باید تلاش کنیم پابه‌پای نیروهای نظامی و انتظامی، همه دستگاه ها به تکلیف و رسالت خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: در بحث بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر نیز باید گفت ما در عرصه و خاکریز اول مبارزه با مواد مخدر هستیم بنابراین هزینه‌ها و آسیب زیادی را متحمل می‌شویم لذا می‌توان از درآمدهای حاصل، برای زیرساخت‌های مبارزه با مواد مخدر و توسعه زیربناهای استان استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از مجامع بین المللی باید خواسته شود در حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان همکاری بیشتری داشته باشند چرا که اگر با سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر همکاری نشود در مرحله به سایر کشورها می رسد و آنان نیز باید هزینه بدهند.

مدرس خیابانی بیان کرد: باید انسداد مرزها را جدی بگیریم که اگر این امر انجام شود تجارت نیز افزایش پیدا خواهد کرد چرا که وقتی مرز باز باشد کمتر کسی از مبادی گمرکی و با پرداخت هزینه رفت و آمد کرده و اکثر افراد از مبادی غیرسمی رفت و آمد می کنند لذا انسداد و فنس کشی مرزها به عنوان یک مطالبه جدی مطرح شود؛ این امر می‌تواند یک آرامش ذهنی به نیروی انتظامی، مرزبانان و نیروهای امنیتی ما بدهد تا حداقل گذرگاه‌های ورود و خروج را کنترل کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=152293

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.