• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

روند صادرات و واردات را در سیستان و بلوچستان باید توسعه دهیم

  • کد خبر : 155054
  • 08 اسفند 1401 - 12:28
روند صادرات و واردات را در سیستان و بلوچستان باید توسعه دهیم
هاتف سیستان و بلوچستان - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: القای ویژگی محرومیت برای این استان کاملا اشتباه است بلکه باید این منطقه را در حال توسعه بنامیم.

محمد کرمی شامگاه یکشنبه در حاشیه نشست با مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی بسیار ثروتمند است بنابراین باید از این ظرفیت ها و ثروت ها در جهت اشتغال پایدار استفاده کرد.

وی افزود: در حال حاضر در تلاشیم تا به سرعت صادرات و واردات را توسعه دهیم همچنین کالاهایی را که در این استان تولید می‌شوند، صادر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تصریح کرد: باید زمینه اشتغال افراد جویای کار فراهم شود و معادن استان نیز باید با ایجاد صنایع تبدیلی فعال شوند.

وی ادامه داد: القای محرومیت و عقب ماندگی برای سیستان و بلوچستان کاملا اشتباه است بلکه باید این منطقه را در حال توسعه بنامیم.

کرمی تصریح کرد: چابهار باید به قطب صادرات و واردات کشور تبدیل شود که این امر مستلزم حضور سرمایه گذاران در این استان است ضمن اینکه با تلاش های انجام شده سرمایه گذارانی را نیز به این استان آوردیم.

وی با تأکید بر جلوگیری از ایجاد اقتصاد دلالی اذعان کرد: اقتصاد باید به یک اقتصاد مردمی تبدیل شود و مردم حضور و مشارکت فعالی در این امر مهم داشته باشند.

همچنین استاندار طی بازدید سرزده از سازمان همیاری شهرداری‌های استان به بررسی اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت موجود این سازمان پرداخت.

سعید رضا سارانی سرپرست سازمان همیاری  شهرداری استان و محسن غفاری مقدم، رییس دانشگاه شهرداری و دهیاری ها نیز درحاشیه ی این بازدید به شرح اقدامات صورت گرفته با محوریت آموزش شهرداران استان پرداختند.

گفتنی است؛ در دو سال اخیر برای بیش از هزار و پانصد پرسنل شهرداری های استان، دوره های ضمن خدمت برگزار شده و این دوره ها بعد از پایش و ارزیابی وضعیت شهرداری ها بویژه شهرداری های نوپا به صورت متمرکز در کلیه شهرداری ها به صورت سالانه برگزار می شود، ضمنا رویدادهای استارتاپی و  برگزاری جشنواره ها نیز از جمله برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155054

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.