• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
7

۵۸ درصد از مطالبات پیمانکاران در منطقه آزاد چابهار پرداخت شد

  • کد خبر : 155111
  • 13 اسفند 1401 - 12:52
۵۸ درصد از مطالبات پیمانکاران در منطقه آزاد چابهار پرداخت شد
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۵۸ درصد از مطالبات پیمانکاران در این منطقه آزاد پرداخت شده و طرح‌های عمرانی به قوت در حال کار و اتمام است.

امیر مقدم گفت‌: آبرسانی در روستای تیس یکی از طرح های مهم هست که پیگیری جدی شده و امروز ۱۰۰ درصد این پروژه انجام و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: سیاست‌های انقباضی که برای دیگر مناطق تعریف می‌شود را نباید برای منطقه آزاد چابهار هم لحاظ کرد، وظیفه منطقه آزاد چابهار محرومیت‌زدایی است و قوانین در این منطقه باید بومی‌تر شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار این ظرفیت و توانایی را دارد که به مرکز پزشکی، بهداشتی و آموزشی تبدیل شود، گفت: امروز اگر طرح جامع مستقل حل شود، زمین خواری‌ها و سایر موارد به حداقل می‌رسد.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده بزودی طرح جامع مصوب خواهد شد با فولاد مکران شریک تجاری هستیم و امروز سهام این منطقه آزاد به ۶.۲ درصد رسیده است.

مقدم بیان کرد: رویکر ما در حوزه دانشگاهی باید عوض شود و به مرکز رشد و حوزه دانشگاهی بها و جایگاه داده شود تا مشکلات موجود از این طریق حل شود.

وی افزود: اعلام آمادگی شده که در منطقه آزاد چابهار مرکز تحقیقات بیماری‌های گرمسیری شکل گیرد و به این موضوع کمک خواهیم کرد و از طرفی بسیار علاقه داریم که اینجا به یک هاب دارویی تبدیل شود.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: این توانایی که مناطق آزاد دارند هنوز ناشناخته است و چابهار می‌تواند قطب جراحی در سرزمین اصلی باشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار این ظرفیت و توانایی را دارد به مرکز پزشکی، بهداشتی و آموزشی تبدیل شود،اظهارداشت: در بحث تامین زمین رایگان مثل ساخت بیمارستان جدید، تلاش کردیم که زمین لازم را فراهم کنیم و این سازمان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت‌ها کمک کرده است.

مقدم تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی چابهار باید با اولویت در منطقه آزاد راه‌اندازی شود، چون اعتقاد داریم که این توانمندی در حوزه دانشگاه بین‌المللی وجو دارد و اگر نیاز به حمایت ما باشد، امکانات خودمان را برای تسهیل استقرار سریع‌تر و حرکت فعال‌تر دانشگاه اعلام می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=155111

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.