• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
8

زاهدان میزبان جشنواره فرهنگی ورزشی بومی محلی جنوب شرق

  • کد خبر : 15827
  • 21 دی 1396 - 13:15
زاهدان میزبان جشنواره فرهنگی ورزشی بومی محلی جنوب شرق
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی بومی محلی جنوب شرق ۲۹ دی در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمدامیر براهویی، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان گفت: در این دوره از رقابت ها ورزشکاران و هنرمندان استان های کرمان، خراسان جنوبی، یزد و کردستان شرکت دارند.
وی اجرای موسیقی سنتی و نمایش آداب و رسوم محلی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره ذکر کرد.
رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین نخستین دوره رقابت های کشتی کج گردان در این جشنواره کشوری برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به تنوع فرهنگی تا کنون 130 بازی بومی محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده به طوری که تنوع این رشته ها زمینه جذب حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته را در این هیات فراهم کرده است.
براهویی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان یکی از استان های سرآمد در رشته بازی های بومی محلی است به گونه ای که پارسال موفق به کسب عنوان دوم کشوری شد.
وی از برگزاری دوره مربیگری درجه سه بازی های بومی محلی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این دوره از کلاس های داوری بهمن ماه با حضور افزون بر 70 نفر در این استان برگزار می شود.
هم اینک 70 هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب بیش از 50 هیات استانی و 500 هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=15827

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.