• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

سفیر هند در تهران: بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است

  • کد خبر : 158273
  • 24 تیر 1402 - 8:08
سفیر هند در تهران: بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است
هاتف سیستان و بلوچستان - سفیر هند در ایران گفت: بندرچابهار به عنوان نقطه اتصال هند به اروپا و اوراسیا حائز اهمیت است و ترانزیت از بندر چابهار می تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد.

“رودرا گائوراو شِرِست” در سفر به بندر چابهار و در نشستی با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هندوستان در زمینه دسترسی به کریدور شمال – جنوب و دسترسی به بازارهای آسیای میانه نیاز به همکاری دولت ایران و بندر چابهار دارد.

وی با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت های این بندر استفاده کنیم، ادامه داد:‌ هندوستان بزرگترین اقتصاد نزدیک به ایران است و چنانچه تجارت هندوستان با اوراسیا و اروپا از طریق چابهار صورت بگیرد درآمدهای مفیدی هم نصیب ایران خواهد شد.

سفیر هند در ایران خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه ترانزیت از طریق بندر چابهار می‌تواند زمینه ارتقای سایر همکاری های ۲ کشور باشد و پروژه قرارداد باید به سطح بالاتری ارتقاء پیدا کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ویژه چابهار نیز در این نشست بیان کرد: ارتباط مردم هند و ایران از مناظر مختلف هنر، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی همواره ارتباطی دوستانه و نزدیک بوده و توسعه روابط با کشورهای همسایه در اولویت سیاست خارجی کشور است.

جواد سپاهی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان ظرفیت های بندری و دریایی است، افزود: پذیرای سرمایه گذاران خارجی علی الخصوص همسایگان خود هستیم و علاقمندیم از توانمندی های کشور هندوستان مخصوصا در بحث کشتیرانی استفاده کنیم.

وی افزود: کشاورزی، شیلات، ورزش و توریسم از دیگر قابلیت های چابهار برای تعامل با هندوستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همچنین خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک بندر شهید بهشتی در شمال دریای عمان می تواند پتانسیل ممتازی برای همکاری های دو طرفه ایران و هند باشد.

قاسم عسکری نسب با توجه به اشتراکات فرهنگی دو کشور و فعال سازی قرارداد همکاری تجاری با هند اظهار امیدواری کرد بتوانیم صادرات و واردات و ترانزیت بین دو کشور را توسعه دهیم.

بازدید از بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و بازدید از برج کنترل ترافیک دریایی و ساختمان ترمینال مسافری در بندر شهید کلانتری از دیگر برنامه های امروز سفیر هند در بازدید از بندر چابهار بود.

سفیر هند در بندر چابهار

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=158273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.