• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
6

فعالیت دو کارخانه ذرت خشک کنی در ایرانشهر

  • کد خبر : 15831
  • 21 دی 1396 - 13:22
فعالیت دو کارخانه ذرت خشک کنی در ایرانشهر
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک ۲ کارخانه ذرت خشک کنی بخش خصوصی با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن در ایرانشهر فعال است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، فروزان میری، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: ایرانشهر از جمله مناطق حاصلخیز سیستان و بلوچستان است که سالانه بیش از هزار هکتار از زمین های کشاورزی آن به کشت ذرت دانه ای اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: از این میزان زمین های کشاورزی سالانه پنج هزار تن ذرت دانه ای در ایرانشهر برداشت و روانه بازار فروش می شود.
وی بیان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان با هدف حمایت از بخش تولید در زیرساخت های کشاورزی اقدام به خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله ذرت می کند.
وی افزود: ذرت از کشاورزان خریداری و از طریق بورس برای آنان به فروش می رسد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام سیستان و بلوچستان گفت: ذرت دانه ای ایرانشهر برای مصارف دام و طیور به مناطق مختلف کشور عرضه می شود.
باسط برهانزهی یکی از کارخانه داران ذرت خشک کنی ایرانشهر اظهار داشت: در گذشته محصول ذرت کشاورزان این شهرستان توسط دلالان ارزان خریداری و برای خشک کردن به مناطق دیگر کشور حمل می شود.
وی بیان کرد: هم اینک محصول ذرت کشاورزان ایرانشهری در این کارخانه بدون واسطه خشک و با قیمت هر کیلوگرم 16 هزار ریال به فروش می رسد.
وی افزود: این کارخانه با هفت میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی هفت نفر در حال فعالیت است.
شرایط مناسب آب و هوایی ایرانشهر سبب شده تا در چهار فصل سال شاهد کاشت، داشت و برداشت انواع محصولات زراعی در این شهرستان باشیم.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=15831

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.