• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

حضور منطقه آزادچابهار در نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین 

  • کد خبر : 159540
  • 18 شهریور 1402 - 19:24
حضور منطقه آزادچابهار در نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین 
هاتف سیستان و بلوچستان - بیست و سومین نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) چین با حضور مناطق آزاد جمهوری اسلامی ایران در کنار بیش از 100 کشور و پنج هزار شرکت از اقصی نقاط جهان، رسما آغاز و تا 20 شهریورماه ادامه دارد.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار گفت: بیست و سومین نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت (CIFIT) چین به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای تخصصی این حوزه، افتتاح شده است.

امیر مقدم افزود: در این رویداد اقتصادی، بسته های سرمایه گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه ۴۱۶C نمایشگاه شیامن، به سرمایه گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

وی ادامه داد: پاویون جمهوری اسلامی ایران با محوریت هفت منطقه آزاد انزلی، ارس، ماکو، اروند، چابهار، قشم و کیش در سالن C3 در همسایگی پاویون کشورهایی نظیر قطر، اندونزی، مالزی، صربستان و برزیل قرار دارد.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار تصریح کرد: بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها از ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین در حال برگزاری است.

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه هفت منطقه آزاد اروند، کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس و ماکو با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و با راهبرد معرفی مناطق آزاد به‌عنوان پیشران حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، در رویداد بزرگ CIFIT شهر شیامن چین شرکت خواهد کرد.

بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت ۲۰۲۳) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای ۸ الی ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی (برابر با ۱۷ لغایت ۲۰ شهریورماه ۱۴۰۲ هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه، در این رویداد که در سال گذشته در فضایی به وسعت ۱۲۰ هزارمتر مربع و با مشارکت ۹۰ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیش از ۸۰۰ هیأت تجاری و حدود ۴۰۰۰ شرکت در آن شرکت داشتند و قرارداد ۴۸۰ پروژه سرمایه‌گذاری به‌ارزش مجموعاً ۳۴۲ میلیارد یوان (معادل ۴۹٫۳ میلیارد دلار) به‌امضا رسید.

در این رویداد اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه C416 نمایشگاه شیامن، به سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

همچنین محصولات تولیدی مناطق آزاد در این رویداد اقتصادی به دنبال شناسایی بازار هدف در کوریدور مرکزی قاره کهن، کشور چین و کشورهای خاور دور است.

«نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین» چهارمین رویداد بزرگ اقتصادی و دومین نمایشگاه خارجی در سال‌جاری است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به ارائه ۸۵۰ بسته سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور خود خواهند پرداخت.

گفتنی است مذاکره با مقامات و سرمایه گذاران مناطق آزاد شانگهای و پکن، از دیگر برنامه های این سفر اقتصادی برای دبیر شورایعالی و مدیران عامل مناطق آزاد است و با حضور هیئت اعزامی از وزارتخانه ها و ارگان های دیگر، موضوعات توافق ۲۵ ساله ایران و چین نیز در این سفر پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=159540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.