• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
12

پروژه انتقال گاز ایرانشهر به چابهار 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 16235
  • 26 اسفند 1396 - 9:38
پروژه انتقال گاز ایرانشهر به چابهار 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد
پروژه ملی انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با همت و تلاش بخش خصوصی تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی گاز به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان می رسد

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالغفور ایران نژاد نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه ملی انتقال گاز ایرانشهر به چابهار با همت و تلاش بخش خصوصی تاکنون 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی گاز به شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان می رسد.
عبدالغفور ایران نژاد اظهار داشت: طرح ملی انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار پارسال با حضور رئیس جمهوری و به صورت ویدئو کنفرانس کلنگ زنی شده است.
وی افزود: هم اینک برای 30 کیلومتر عملیات لوله گذاری؛ بیش از 13 میلیون مترمکعب خاکبرداری و ترانشه برداری انجام شده است.
وی بیان کرد: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار آغاز خوبی برای تحول در صنعت، فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و دیگر صنایع بزرگ و کوچک و گازدار شدن واحدهای مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار به طول 290 کیلومتر و با اعتبار هزار و 100 میلیارد تومان بخش خصوصی در حال انجام است.
وی ادامه داد: از مجموع 290 کیلومتر خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار 201 کیلومتر لوله 56 اینچ، 44 کیلومتر 44 اینچ، 20 کیلومتر 20 اینچ و 25 کیلومتر 16 اینچ است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار علاوه بر ارائه خدمات مردمی، نیاز بزرگترین پروژه های صنعتی و صادرات محور همچون پتروشیمی های مستقر در شهرک پتروشیمی مکران و نیز فولاد مکران را برآورده می کند.
ایران نژاد افزود: علاوه بر صنایع پتروشیمی و فولاد در چابهار مردم نقاط جمعیتی همچون نیکشهر، فنوج، قصرقند وسرباز نیز از این نعمت بزرگ بهره مند می شوند.
وی با بیان اینکه هم اینک برای لوله گذاری مسیر 30 کیلومتری حدود 100 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی و پیش بینی های مجری این طرح مشعل گاز 2 سال آینده در چابهار روشن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.