• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
8

برنامه های هفته سلامت سیستان و بلوچستان آغاز شد

  • کد خبر : 16479
  • 01 اردیبهشت 1397 - 11:24
برنامه های هفته سلامت سیستان و بلوچستان آغاز شد
اجرای برنامه های هفته سلامت به نمایندگی از تمام مدارس سیستان و بلوچستان در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با حضور شماری از مسئولان استانی در مدرسه حیات طیبه زیباشهر زاهدان آغاز شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، سیدمهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه برنامه های هفته سلامت (یکم تا هفتم اردیبهشت) با شعار پویش همگانی سلامت برای همه در همه جا را تشریح کرد.
دکتر سیدمهدی طباطبایی افزود: افتتاح جشنواره سفیران سلامت دانش آموز، پایگاه سلامت زندان، دانشگاه نسل سوم مجازی، کتابرانه سلامت دانشجویی، خانه سلامت محله در حاشیه شهر زاهدان و کلینیک سیار و برپایی کارگاه آموزشی ویژه داوطلبان سلامت از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی ادامه داد: اجرای کارناوال دوچرخه سواری، المپیاد سلامت دانشجویی به طور نمادین، برنامه غربالگری سرطان، تجلیل از پیشگامان سلامت، نمایشگاه سلامت در گذر زمان و همایش نقش روحانیت و حاکمیت در ارتقای سلامت مادران از دیگر برنامه های این هفته است.
وی اظهار داشت: همچنین ظهر امروز مراسم تقدیر از فعالان سلامت نوروزی در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار می شود.
وی گفت: بر اساس آمارهای موجود حدود نیمی از جمعیت جهان از دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز خود محروم هستند و همه ساله صدها میلیون نفر بدلیل هزینه های سنگین سلامت به زیر خط فقر سقوط می کنند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: بیماری های عفونی را با واکسیناسیون و تامین آب سالم کنترل کردیم؛ بیماری های مزمن غیرواگیر را هم با رفتارهای سالم مدیریت خواهیم کرد.
دکتر سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: جامعه سالم محصول دانش آموزان سالم است و این گروه می توانند سفیران توانمندی برای سلامت در خانواده ها باشند.
وی افزود: حدود ۲۰ درصد از کودکان ما به درجاتی از سوء تغدیه مبتلا هستند و برای داشتن آینده ای روشن برای این کودکان لازم است تا مداخلات جدی و همه جانبه شروع شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=16479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.