• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

ناوگروه روس برای رزمایش مشترک با ایران و چین به چابهار رسید

  • کد خبر : 165075
  • 21 اسفند 1402 - 19:19
ناوگروه روس برای رزمایش مشترک با ایران و چین به چابهار رسید
هاتف سیستان و بلوچستان - وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ناوگروهی از ناوگان اقیانوس آرام این کشور به فرماندهی رزمناو موشکی «واریاگ» روز دوشنبه با هدف شرکت در رزمایش مرکب «کمربند امنیتی دریایی ۲۰۲۴» با جمهوری اسلامی ایران و چین وارد اسکله بندر چابهار شد.

بنا بر بیانیه روز دوشنبه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ وزارت دفاع روسیه، کشتی‌های روسی همراه با کشتی‌ها و ناوگانی از نیروی دریایی ایران و چین در این رزمایش حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نمایندگی از نیروی دریایی پاکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، عمان، هند و آفریقای جنوبی نیز در این رزمایش حضور خواهند داشت.

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، این رزمایش با هدف تمرین تضمین ایمنی فعالیت های اقتصادی دریایی و در محل دریای عمان برگزار می‌شود.

همراه با رزمناو موشکی گارد “واریاگ”، ناو بزرگ ضد زیردریایی “مارشال شاپوشنیکف” به همراه یک ناوچه، دو کشتی جنگی و یک کشتی تدارکاتی نیروی دریایی چین و همچنین شناورها و بالگردها از ناوگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

مرحله اصلی این رزمایش، سه شنبه ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری روسی تاس، رزمایش سه‌جانبه روسیه، ایران و چین پارسال در دریای عرب در نزدیکی بندر چابهار ایران برگزار شد. ناوگان‌های دریایی سه کشور در این رزمایش، تشکیل یک یگان مشترک از کشتی های جنگی، مانورهای تاکتیکی مشترک و اجرای دستورات رزمی را تمرین کردند. علاوه بر این، آنها در روز و شب با شلیک توپخانه، اهداف تعیین شده را مورد اصابت قرار دادند. آنها همچنین فرایند آزادسازی یک کشتی با گروگان‌ها و نیز کمک به یک کشتی در شرایط اضطراری را تمرین کردند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=165075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.