به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، مسعود مالکی مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب در استان هیچ بزرگراهی وجود نداشت، اما میتوان گفت که پس از آن 264 کیلومتر بزرگراه در استان احداث شد و در حال بهره برداری است که عمده آن طی سالهای اخیر انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه افزود: در تکمیل پروژههای جادهای استان و افزایش بزرگراهها مشکلی غیر از مشکلات مالی وجود ندارد و فقط محدودیت اعتباری سبب شده روند تکمیل پروژهها به کندی پیش رود، زیرا اعتبارات لازم برای طرحهای جادهای استان از محل منابع ملی و دولتی تأمین میشود و مبلغ اختصاص یافته به اندازه کافی نیست.
وی بیان کرد: باید راهکاری برای تخصیص اعتبارهای لازم اتخاذ شود. با توجه به شرایط محورهای مواصلاتی استان و میزان تردد خودروها به ویژه در مسیرهای شمال استان و در مسیر منتهی به چابهار نیاز است برای تکمیل بزرگراههای در دست احداث استان، راهکاری مناسب اتخاذ شود زیرا خانوادههای بسیاری در حوادث رانندگی داغدار شدهاند که اغلب این حوادث در محورهای شمال استان و مسیرهای خاش، ایرانشهر و سراوان بوده است، در حالی که اگر این مسیرها به بزرگراه تبدیل شود حوادث رخ به رخ رقم نمیخورد و قسمتی زیادی از هزینههای مورد نیاز از محل خسارتهای حوادث جادهای قابل جبران است.
تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل نیازمند 300 میلیارد تومان اعتبار
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تکمیل بزرگراه زاهدان به زابل حداقل 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17096
- ارسال توسط : امید بلوچستانی