• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
12

تأخیر در احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار هیچ توجیهی ندارد

  • کد خبر : 17309
  • 09 تیر 1397 - 12:30
تأخیر در احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار هیچ توجیهی ندارد
رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار گفت: تأخیر ۳ ساله در احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت‌خوابی چابهار باوجود آنکه زمین و اعتبار آن‌هم مشخص و کامل شده، دهن‌کجی به مردم است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، معین‌الدین سعیدی رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار اظهار داشت: چابهار ازنظر شاخص‌های درمانی وضعیت خوبی ندارد، تنها بیمارستان این شهر که سابقاً مرکز درمانی تأمین اجتماعی بوده با توسعه‌های نامتوازنی که به دلیل کمبودهای شدید در سال‌های اخیر در آن اتفاق افتاده تبدیل به یک بیمارستان ۱۸۶ تختخوابی شده است.

وی بابیان این‌که ضریب اشغال تخت در تنها بیمارستان چابهار به دلیل فشار جمعیت بیش از ۱۰۰ درصد است، افزود: تنها بیمارستان چابهار باوجود آنکه قدیمی و فرسوده است علاوه‌ بر جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان چابهار، مجهزترین مرکز درمانی جنوب بلوچستان از پهنه جاسک هرمزگان تا راسک شهرستان سرباز است و جمعیت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزارنفری از جاسک، کنارک، قصر قند، نیک شهر و سرباز برای درمان به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان چابهار تصریح کرد: به دلیل نیاز مبرم چابهار به احداث بیمارستان جدید، از سال ۹۴ ساخت بیمارستان ۵۴۰ هم‌زمان با احداث دو بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی دیگر در ایرانشهر و زاهدان در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت اما با وجود اهمیت و نیاز بیشتر چابهار به بیمارستان، ساخت این بیمارستان علی رغم تأکیدات هنوز شروع نشده است.

سعیدی اضافه کرد: با وجود اینکه بحث ساخت بیمارستان چابهار به‌خاطر اهمیت و نیاز این بندر خیلی زودتر از بیمارستان ایرانشهر و زاهدان مطرح شد اما آن ‌دو بیمارستان مجوزهای لازم را دریافت کردند، حدود ۵۰ میلیارد تومان از بنیاد برکت نیز اعتبار گرفتند، از سازمان برنامه‌ هم اعتبار به آن ها اختصاص یافت و شروع کردند اما ساخت بیمارستان چابهار هنوز اندر خم یک کوچه است.

وی تأکید کرد: تأخیر در احداث بیمارستان چابهار در حالی است که این بیمارستان قرار است از اعتبارات داخلی شهرستان ساخته شود و زمین و اعتبار آن مشخص است و نیاز به اعتبار بیرونی مانند ایرانشهر و یا زاهدان ندارد؛ زمین ۲۳ هکتاری بیمارستان چابهار در منطقه آزاد چابهار اختصاص‌یافته و این بیمارستان قرار است با اعتبارات از محل فروش بیمارستان سابق، مرکز درمانی سینا، که به کاربری تجاری تغییر کاربری داده ساخته شود.

وی گفت: هر چند ما در جانمایی بیمارستان بحث داشتیم اما به دلیل نیاز فوری شهرستان به ساخت بیمارستان کوتاه آمدیم و کمک کردیم تا عملیات اجرایی سریع‌تر آغاز شود اما از سال ۹۴ تاکنون همیشه شروع عملیات احداث آن به‌تعویق افتاده است؛ تأخیر در شروع ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی علی رغم نیاز شدید این شهرستان و نبود محدودیت مالی برای احداث آن دهن‌کجی به مردم شهرستان راهبردی چابهار است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17309

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.