• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

راه آهن چابهار به زاهدان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

  • کد خبر : 17557
  • 16 تیر 1397 - 18:14
راه آهن چابهار به زاهدان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه آهن چابهار به زاهدان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: راه آهن چابهار-زاهدان در ۸ قطعه به طول ۶۱۰ کیلومتر از سال ۹۲ تاکنون در حال ساخت است و تاکنون درمجموع ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی و ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی کلی دارد.
وی افزود: بیشترین درصد پیشرفت فیزیکی کار مربوط به بخش جنوبی راه آهن، حدفاصل چابهار تا ایرانشهر به طول ۳۱۰ کیلومتر است که هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵۰ کیلومتر از آن تا پایان سال آماده ریل گذاری می شود.
کرد بابیان این که برای به اتمام رسیدن این پروژه ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: هندی ها قرار است با یک خط اعتباری ۹۰۰ میلیون دلاری این پروژه را تأمین اعتبار کنند، اما با توجه به اهمیت پروژه رایزنی هایی هم با صندوق توسعه ملی برای اختصاص منابعی به این پروژه انجام شده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان تأکید کرد: خط آهن چابهار-زاهدان و امتداد آن تا مشهد و سرخس (مرز ترکمنستان)، اقتصادی ترین پروژه ریلی ایران است که امکان دسترسی کشور های حوزه اقیانوس هند و به ویژه هند با افغانستان و آسیای میانه و در مقابل دسترسی کشور های محصور در خشکی آسیای میانه با آب های آزاد را از راه بندر چابهار فراهم می کند.
وی گفت: بار های ترانزیتی که هدف چابهار هستند تا از چابهار به آسیای میانه و افغانستان بروند و یا از این کشور ها از راه چابهار صادر شوند ریل پسندند و به دلیل تناژ بالا و طی مسافت طولانی اقتصادی است تا با ریل ترانزیت شوند بنابراین خط آهن چابهار-زاهدان و امتداد آن تا سرخس اقتصادی ترین پروژه ریلی ایران است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.