• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

۲۶ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان شناسنامه دار شدند

  • کد خبر : 17564
  • 16 تیر 1397 - 18:45
۲۶ هزار فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان شناسنامه دار شدند

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶ هزار و ۵۳۹ نفر از فاقدان شناسنامه در استان از ابتدای سال ۹۲ تا کنون سجل دریافت کردند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، رضا راحت دهمرده مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با وجود سابقه طولانی و قدمت ثبت احوال در سیستان و بلوچستان و اجرای طرح های مختلف در سال های دور کماکان افرادی مدعی داشتن تابعیت ایرانی و فاقد شناسنامه هستند.
وی افزود: قبل از سال ۹۲ چهار هزار و ۸۸۴ پرونده بدون اقدام و از این سال تاکنون هفت هزار و ۶۸۶ پرونده در این رابطه تشکیل و بررسی شد که از این تعداد برای ۲۶ هزار و ۵۳۹ نفر سرپرست خانوار و افراد زیر مجموع شناسنامه صادر شده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افراد فاقد شناسنامه باید ایرانی بودن خود را با سند و مدرک ثابت کنند، گفت: بر اساس قانون و دستورالعمل وظیفه ثبت احوال تشکیل پرونده برای افراد فاقد شناسنامه و مشکوک تابعین است اما بررسی میدانی در رابطه با مشخص شدن هویت و تابعیت این افراد از طریق مراجع ذیصلاح (اطلاعاتی و انتظامی) انجام می شود.
دهمرده افزود: برای حل مشکل فاقدان شناسنامه، این افراد باید با استفاده از مستندات لازم در اداره ثبت احوال تشکیل پرونده دهند و مستندات مربوط به اثبات نسب از جانب پدر ضرورت دارد.
وی ادامه داد: بر اساس قانون برای فرزندی که دارای مادر ایرانی و پدر خارجی است امکان تشکیل پرونده در ثبت احوال وجود ندارد و این افراد باید برای کسب تابعیت به اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: اگر اقامت اتباع بیگانه قانونی باشد ولادت فرزند در ثبت احوال به ثبت می ‌رسد و به جای شناسنامه گواهی ولادت صادر می‌ شود و فرزند پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی می ‌تواند با مراجعه به وزارت امور خارجه نسبت به درخواست تابعیت ایرانی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=17564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.