• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

آغاز ۳ طرح خدمات رسانی در نقاط بحرانی استان سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 18036
  • 15 مرداد 1397 - 12:47
آغاز ۳ طرح خدمات رسانی در نقاط بحرانی استان سیستان و بلوچستان

طرح حمایتی توزیع تانکر آب، سبد غذایی و اعزام کاروان های سلامت به ۱۹ شهرستان از روز گذشته در استان آغاز شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در جلسه شورای اداری استان سیستان و بلوچستان که به ریاست استاندار، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران ارشد استانی در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد اظهار داشت: بر اثر خشکسالی ها و بی آبی در سیستان و بلوچستان، خسارت های زیادی به دامداری و کشاورزی مردم وارد شده که تبعات فراوانی در همه قسمت ها از جمله فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، معیشتی و … به همراه داشته است، به همین منظور این نهاد برای کمک به مردم، رفع قسمتی از مشکلات و کاهش دردهای آن ها با همه امکانات برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد روحیه امید و نشاط برنامه هایی دارد.
 
وی گفت: برپایی کمپین نذر آب به عنوان یک حرکت جهادی برای اولین بار در استان سیستان و بلوچستان شکل گرفت که امیدواریم این حرکت در همه نقاط کشور اجرا و دنبال شود. همه مسئولان ارشد استان باید با حرکتی جدی به دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند، جمعیت هلال احمر نیز به عنوان یک داوطلب در کنار آن ها حضور خواهد داشت.
 
وی خاطر نشان کرد: طرح ملی نذر آب در هزار و ۵۰۶ روستای استان با حمایت کاروان های سلامت، توزیع مخازن ذخیره آب و سبدهای غذایی اجرا می شود، توزیع هزار و ۲۷۰ تانکر ثابت آبرسانی، تهیه و توزیع ۵۰ هزار سبد غذایی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان از جمله مهم‌ترین برنامه های این نهاد در استان سیستان و بلوچستان است.
 
وی اضافه کرد: کاروان های سلامت با مشارکت گروه های درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد از روز گذشته به ۱۹ شهرستان استان برای انجام خدمات درمانی و بهداشتی اعزام شدند، ۳۰۴ پزشک عمومی، متخصص و پیراپزشک به ارائه خدمات رایگان به مردم سیستان و بلوچستان می پردازند.
 

نبود آب شرب در ۵۰۰ روستا

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان هم گفت: شرایط خشکسالی به وجود آمده و تحریم ها از یک سو و سوء مدیریت از سوی دیگر بر مشکلات مردم دامن زده است و شاهد مشکلاتی در استان از جمله نبود آب شرب در بیش از ۵۰۰ روستا هستیم که دلیل آن مدیریت نادرست برخی مسئولان در رفع مشکلات مردم است.
 
وی با تقدیر از جمعیت هلال احمر کشور افزود: باید همه دستگاه های اجرایی استان برای رفع مشکلات مردم مانند مسئولان جمعیت هلال احمر کشور، با حرکت جهادی به پا خیزند، زیرا مردم روستاها و شهرهای جنوب و شمال استان سخت نیازمند حمایت هستند.

لزوم ورود بخش خصوصی

سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر مسئولان قابل قبول است، اما نباید کوبنده باشد زیرا سبب بی انگیزگی آن ها در انجام کارها می شود. مدیریت هم باید همراه با اعتدال باشد تا ذوق کاری در مدیران تقویت شود.
 
وی افزود: باید بخش خصوصی وارد عمل شود تا کار و اشتغال پایدار در استان افزایش یابد، سیستان وبلوچستان دارای جوانان با استعدادی در همه زمینه هاست که مجهز به دانش روز هستند و استفاده از این ظرفیت بزرگ نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.