• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7

برگزاری اولین دور مسابقات رباتیک دانش آموزی در زاهدان

  • کد خبر : 18370
  • 04 شهریور 1397 - 13:48
برگزاری اولین دور مسابقات رباتیک دانش آموزی در زاهدان

در آینده ای نه چندان دور بخشی از زندگی همه افراد جامعه علم رباتیک و هوش مصنوعی خواهد بود.

به گزارش هاتف ،اولین دور مسابقات رباتیک ویژه دانش آموزی توسط مدرسه کسب و کار دانشگاه سیستان و بلوچستان با همکاری مجتمع فن آوری و نوآوری و مرکز کارآفرینی دانشگاه برگزار می گردد.

مسئول برگزاری مسابقات شهری رباتیک زاهدان، فاطمه سالارزائی دانشجوی دکترا و مدرس دوره های رباتیک این مدرسه در خصوص اهمیت مسابقات بیان داشت: باتوجه به گسترش فضاهای مجازی و بازی های رایانه ای، امکان بازی های فیزیکی که مهمترین عامل شکوفایی و رشد خلاقیت کودکان است کم شده است و از طرفی در استان ما با توجه به کمبود امکانات تفریحی تمایل کودکان و نوجوانان به بسترهای پر ریسک اینترنت و بازی های رایانه ای روز به روز در حال افزایش است.

سالارزائی گفت: تیم مدرسه کسب و کار دانشگاه سیستان و بلوچستان تصمیم دارد که تا حد امکان بستر بازی های فیزیکی سالم را برای دانش آموزان فراهم آورد. یکی از بازی های جذاب و پرکاربرد دنیای امروز ساخت ربات است ما قصد داریم تا این فضای هیجان انگیز را در قالب مسابقات شهری و در آینده استانی برگزار نماییم، تا سهم کوچکی در شکوفایی و هدایت دانش آموزان علاقمند به این رشته داشته باشیم.

وی افزود: اولین دوره مسابقات شهری قرار است در ۱۵ ام شهریور ماه امسال در شهر زاهدان برگزار گردد. دانش آموزان علاقمند باید ربات خود را طبق قوانین اعلام شده ساخته و در این مسابقات شرکت کنند.

این کارشناس بیان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد یک مسابقه برای رقابت سالم، آشنا کردن خانواده‌ها با مسابقات رباتیک و شناخت و پرورش استعدادها و سوق دادن آن‌ها برای شرکت در المپیادها و مسابقات بین‌المللی و معرفی به بازار کار جهت توسعه صنعت کشور و استانمان دانست.

مسئول برگزاری مسابقات شهری رباتیک زاهدان خاطرنشان کرد: از جمله مزایای آموزش رباتیک به کودکان، افزایش قدرت تصویر سازی سه بعدی در آنها و در نهایت موفقیت بیشتر در رشته هایی مانند ریاضی و فیزیک است.  آشنایی دانش آموزان با مسائل فنی و مباحث کامل الکترونیک، مکانیک و رایانه از دیگر مزیت های آموزش علم رباتیک در سنین کودکی و نوجوانی است.
سالارزائی با بیان اینکه علم رباتیک، خلاقیت را در بین کودکان و نوجوانان افزایش می دهد تصریح کرد: کودکان با فراگرفتن علم رباتیک می توانند به تنهایی یک ربات ساده را طراحی کنند و بسازند. این مسابقات بین کودکان و نوجوانان شش تا ۱۶ ساله ۱۵ شهریورماه برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات در آیتم جنگجو برگزار می شود و  روبات های به کار رفته در این مسابقات باید توسط خود شرکت کنندگان ساخته و طراحی شود. در مسابقات ربات جنگجو، رباتی که بتواند حریف خود را از زمین مسابقه بیرون کند برنده است.
مسئول برگزاری مسابقات شهری رباتیک عنوان کرد: همه دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقات، در مسابقات قهرمانی کشور شرکت خواهند کرد.
سالارزائی در انتها افزود: دانش آموزان علاقمند به این رشته و مسابقات اگر نتوانستند ربات خود را بدلیل کمبود امکانات و وقت بسازند پیشنهاد می شود با رباتهای ساده در مسابقات شرکت کنند و این فرصت را از دست ندهند دانش اموزانی که در این مسابقات شرکت کنند امتیاز حضور در مسابقات را بدست می آورند که این امتیاز در تعیین اعضاء تیم رباتیک زاهدان برای مسابقات کشوری تاثیر می گذارد.

وی در انتها افزود: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می‌توانند به مدرسه کسب و کار دانشگاه سیستان و بلوچستان در دانشگاه نیکبخت مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۹۹۱۸۸۷۳۶۴۳ تماس حاصل کنند و اطلاعات بیشتر را از طریق کانال مدرسه در تلگرام https://t.me/Business_school_sb جویا شوند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.