• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
8

۹۰ اثر استانی به جشنواره ملی موسیقی کمالان راه یافتند

  • کد خبر : 18387
  • 05 شهریور 1397 - 13:32
۹۰ اثر استانی به جشنواره ملی موسیقی کمالان راه یافتند

معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰ اثر استانی در دو بخش تک نوازی و گروه نوازی به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی موسیقی حماسی کمالان رسیده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، نصیر احمد ملازهی معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: نخستین جشنواره ملی موسیقی کمالان روز جمعه ۹ شهریور ماه جاری در چابهار آغاز بکار می‌کند.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش ملی و استانی برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش تک نوازی استانی تاکنون ۶۶ نفر در هشت رشته ساز رباب، قیچک سیستانی، قیچک بلوچی، بنجو، دونلی، دایره، دوهلک، دهل و سرنا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.
 
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بخش گروه نوازی استانی این جشنواره نیز ۲۶ گروه موسیقی محلی شرکت کردند.
 
ملازهی تصریح کرد: در بخش ملی این جشنواره حضور گروه‌های موسیقی از ۱۰ استان کشور برنامه ریزی شده است که از امروز اقدامات مربوط به آن آغاز می‌شود.
 
وی اظهار داشت: برای استفاده هر چه بهتر مردم از این جشنواره چند نقطه در چابهار برای برگزاری انتخاب شده است.
 
معاون امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: سالن اجلاس منطقه آزاد چابهار، سالن رسالت، فضای باز منطقه آزاد و اجرا در فضای باز شهر چابهار از جمله محل‌های پیش بینی شده برای برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره ملی موسیقی کمالان است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18387

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.