• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
7

ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان برگزار می شود

  • کد خبر : 18573
  • 24 شهریور 1397 - 21:55
ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان برگزار می شود

سرپرست معاونت امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: ششمین کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان مهرماه سالجاری در کویته پاکستان برگزار می شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، محمد رفیع سلطانزاده سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مراودات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرزهای طولانی این استان و بر اساس اجلاسیه های مشترک فی مابین مقامات عالی ۲ کشور این کمیته مشترک برگزار می شود.
 
وی هدف از برگزاری این کمیته را توسعه مبادلات مرزی، رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود: تا کنون از پنج کمیته مشترک مرزی برگزار شده سه کمیته در زاهدان و ۲ کمیته در کویته پاکستان برگزار شده است.
 
سلطانزاده همچنین به میزان صادرات سیستان و بلوچستان به پاکستان در چهار ماهه نخست سالجاری اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۹۲ میلیون دلار کالای صادر شده در این بازه زمانی ۱۰۷ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی این استان به پاکستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۵ درصدی را نشان می دهد.
 
وی تصریح کرد: ۹۳۰ کیلومتر مرز مشترک این استان با پاکستان ظرفیت بزرگی در زمینه تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.