• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
7

سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است

  • کد خبر : 18784
  • 12 مهر 1397 - 9:27
سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است

صبح امروز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس، هزار و ۷۰۰ مدرسه با٨هزار کلاس درس به بهره برداری رسید. گفته می شود ١۴۴مدرسه با ۴٣٠کلاس درس سهم سیستان وبلوچستان از این تعداد است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، اسحاق جهانگیری در این مراسم با بیان اینکه سیستان و بلوچستان استان مرزداران شایسته کشور است که با شرایط سخت طبیعی در نبرد هستند، گفت: مردم سیستان و بلوچستان به دلیل خشکسالی حاکم در این استان به ویژه سال آبی گذشته که بدترین سال را سپری کردند شرایط دشواری را داشتند امیدواریم در سال آبی جدید گشایشی در رفع مشکلاتشان انجام شود.
 
وی با بیان اینکه امروز سیستان و بلوچستان به عنوان کانون توسعه جنوب شرق مطرح است خاطرنشان کرد: دولت برای توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان برنامه های ویژه ای دارد.
 
وی ضمن تشکر از خیرین مدرسه ساز در این خطه از کشور افزود: مهمترین تشکر از خیران و دولت که در بخش تعلیم و تربیت انجام گرفت درخشش دانش آموزان یک کلاس در سراوان دورافتاده ترین نقطه کشور که از نظر زیربنایی و امکانات در سطح پایین ترین قرار دارد، است به طوری که ۱۷ دانش آموز یک مدرسه در این شهرستان در رشته پزشکی پذیرفته شدند که این اقدام بسیار شایسته بود.
 
معاون اول رئیس جمهوری از مسئولان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سراوان و دانش آموزان این شهرستان مرزی در کسب این موفقیت قدردانی کرد و ادامه داد: در هیات دولت از این دانش آموزان تقدیر شد؛ امیدواریم بتوانیم سیستان و بلوچستان را به کانون اصلی توسعه ایران اسلامی تبدیل کنیم.
 
همچنین مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در حاشیه مراسم از کمبود ۴ هزار کلاس درس در استان خبر داد .
 
علیرضا نخعی افزود: امسال با کمک خیرین و نوسازی مدارس ۵۰۰ کلاس درس برای دانش آموزان آماده شده است .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: خوشبختانه با همه نواقص ، کمبودها و مشکلاتی که وجود دارد، ارتقای شاخصهای مختلف کارنامه آموزش و پرورش استان کارنامه قابل قبول و مثبتی است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=18784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.