• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
7

افتتاح مدرسه چهار کلاسه استثنایی در چابهار

  • کد خبر : 20231
  • 09 بهمن 1397 - 17:49
افتتاح مدرسه چهار کلاسه استثنایی در چابهار

رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور گفت: آموزش ها در مدارس استثنایی باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند پس از فارغ التحصیل زمینه خودکفایی برایشان ایجاد شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی کشور در مراسم افتتاح مدرسه استثنایی خلیج فارس چابهار ضمن اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، موفقیت ها و پیشرفت های امروز را مرهون رشادت ها و فداکاری های شهدا دانست و اظهار داشت: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی سقف مدارس استثنایی در کشور عزیزمان از ۱۶۲ مدرسه به هزار و ۵۶۴ مدرسه رسیده است.
 
وی افزود: آموزش ها در این مدارس باید به گونه ای باشد که دانش آموزان بتوانند پس از فارغ التحصیل شدن به کفایت رسیده، محصولاتی قابل عرضه تولید کرده و حتی ایجاد کارآفرینی کنند.
 
وی گفت: نزدیک بودن ارتباطات و تعاملات اولیاء با مدرسه، یقینا می تواند باعث استمرار آموزش بهتر، استقلال بیشتر دانش آموز و تسریع و تکمیل فرایند یادگیری شود.
 
قدمی بیان داشت: معلمان و مربیان مدارس استثنایی در کنار علاقه و عشقی که به فعالیت خود دارند، باید مهارت های لازم را نیز فراگیرند، حضور معلمان در کارگاههای آموزشی باعث ارتقاء سطح علمی آنها و افزایش بهره وری می شود.
 

 
رحمدل بامری سرپرست فرمانداری شهرستان چابهار دز ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش خیران و مسئولان برای ساخت مدارس و استاندارسازی فضاهای آموزشی، اظهار داشت: شهرستان چابهار در مجموع با حدود دو مترمربع سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز کمترین سرانه آموزشی در سیستان و بلوچستان و حتی کشور را دارد.
 
وی افزود: استاندارد سازی مدارس فرسوده، حل مشکلات سرانه، آبرسانی و برقرسانی به مدارس فاقد آب و برق، اختصاص میز و نیمکت براساس آمار دانش آموزان و هوشمندسازی مدارس از نیازهای اصلی حوزه آموزش و پرورش این شهرستان است.
 
وی گفت: می طلبد خیران و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان براساس محرومیت های هر منطقه ورود و اقدام به ساخت مدرسه کنند تا مشکلات فضاهای آموزشی مرتفع شود.
 
مدرسه چهار کلاسه استثنایی خلیج فارس با حضور رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان و جمعی از مسئولان در چابهار افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=20231

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.