• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
9

۱۰۰ خانوار درگیر سیلاب چابهار به جای امن منتقل شدند

  • کد خبر : 41253
  • 25 فروردین 1398 - 20:19
با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عبدالرحمن شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: با فعالیت سامانه بارشی از دیشب جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان را شاهد هستیم.
وی افزود: با توجه به رگبار متوسط تا سنگین همراه با رعد و برق برای پیشگیری از خطر احتمالی ناشی از جاری شدن رواناب و سیلاب در سیستان و بلوچستان تدابیر لازم برای آمادگی دستگاه های امدادی و عملیاتی اتخاذ شده است.
وی گفت: براثر بارندگی های رگباری و شدید و طغیان رودخانه های محلی در جنوب استان هم اینک مسیرهای کوتیچ به نیکشهر، اسپکه – فنوج، بنت – نیکشهر، جلگه – چاه اسحاق، چاهان – زرآباد بسته شدند.
وی تاکید کرد که با توجه به هشدار سیلابی شدن رودخانه های فصلی از مردم انتظار می رود از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیر سیلاب های فصلی اجتناب کنند، هم اینک تمامی شهرستانهای جنوبی سیستان و بلوچستان با آبگرفتگی معابر رو به رو هستند.
محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: گزارش باران از بیش از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان تا صبح امروز دریافت شده که بیشینه بارش ها با ۴۲ میلی متر مربوط به «چاه رحمان» از توابع زاهدان بوده است.
براساس اخطاریه شماره سه هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا “دوشنبه” نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.
یک شنبه و دوشنبه در سواحل و روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ خواهد داد. با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود ۱٫۵ تا ۲٫۵ و گاهی بیش از ۲٫۵ متر پیش بینی می شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=41253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.