• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

نخستین جشنواره گلابگیری در زابل دوم اردیبهشت برگزار می شود

  • کد خبر : 41754
  • 26 فروردین 1398 - 11:37
کار برداشت گل محمدی در شهرستان زابل زودتر از سایر نقاط کشور انجام می شود و گلاب این منطقه بدلیل جدا نکردن عصاره آن گلابی مرغوب است.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، مجتبی میر حسینی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: کار برداشت گل محمدی در شهرستان زابل زودتر از سایر نقاط کشور انجام می شود و گلاب این منطقه بدلیل جدا نکردن عصاره آن گلابی مرغوب است.
وی افزود: مقرر بود این جشنواره سال گذشته برگزار شود که مقدمات آن با توجه به خشکسالی های متوالی در منطقه فراهم نشد اما امسال جاری شدن رحمت الهی در فصل بهار سالی پربار را برای مردمان مهرورز و مهمانواز سیستان و بلوچستان به ارمغان آورده است.
وی افزود: برگزاری رویدادهای گردشگری در قالب پدیده های تک مکانی و تک زمانی فرصت ویژه ای را برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های مناطق مختلف در اختیار ما قرار می دهد و عامل تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری مقصد نیز شده است.
میرحسینی ادامه داد: جاذبه های گردشگری یک مقصد تنها به ویژگی های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و مانند آنها خلاصه نمی شود بلکه رویدادها می توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران به حساب آمده و عامل مهمی برای معرفی بیشتر منطقه باشند.
وی گفت: ممکن است یک مکان از جاذبه های شناخته شده و مطرح دیگر کم بهره باشد اما برگزاری یک رویداد واجد اهمیت به جذب طیف وسیعی از گردشگران به آن محل خواهد انجامید، گردشگری رویداد، یکی از روبه‌ رشدترین بخش ‌های تجارت گردشگری شناخته شده است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=41754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.