• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
11

نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه‌اندازی شود

  • کد خبر : 54161
  • 06 خرداد 1398 - 0:18
نمایندگی کنسولگری پاکستان در چابهار راه‌اندازی شود
چابهار نقش مهمی در توسعه ایران و به ویژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواری با پاکستان نیازمند راه‌اندازی خط مسافرت دریایی چابهار- کراچی و برقراری پرواز چابهار- کراچی است

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، رحمدل بامری، سرپرست فرمانداری ویژه چابهار، اظهار داشت: چابهار فرصت‌های بی‌شماری دارد که در صورت توجه به آنها می‌توان به توسعه روابط با کشورهای همجوار به ویژه پاکستان رونق بخشید.
وی افزود: نمایندگی کنسولگری پاکستان در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان مستقر است و در صورت نیاز باید فرد متقاضی برای کمترین کاری حدود ۷۰۰ کیلومتر راه را از چابهار تا زاهدان طی کند.
وی گفت: چابهار نقش مهمی در توسعه ایران و به ویژه شرق کشور و مناطق همجوار دارد و با توجه به همجواری با پاکستان نیازمند راه‌اندازی خط مسافرت دریایی چابهار- کراچی و برقراری پرواز چابهار- کراچی است تا زمینه تردد گردشگران، مسافران، بیماران، زائران و سرمایه‌گذاران و تاجران ۲ کشور ایران و پاکستان فراهم شود.
بامری ادامه داد: با توجه به کوتاهی مسیر بنادر چابهار ایران و گوادر پاکستان ایجاد خط ریلی چابهار- گوادر با فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتر بسیاری از مشکلات را برطرف و موجب رونق حمل و نقل بین‌المللی می‌شود.
وی بر ایجاد اتاق بازرگانی و میز چابهار و توسعه روابط اقتصادی، تجاری و سیاسی بین ایران و پاکستان تاکید کرد و گفت: وزارت امور خارجه مشکلات مربوط به این وزارتخانه در مرز ریمدان را برطرف کند.
وی تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب دولت افتتاح طرح‌های بزرگ نظیر بندر شهیدبهشتی و کارخانه‌های فولاد و پتروشیمی و طرح‌های بزرگ و کوچک بوده که جا دارد از خدمات دولت در این منطقه تقدیر شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=54161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.