• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
5

اسکان دائمی مرزنشینان تضمین کننده امنیت و آرامش کشور است

  • کد خبر : 74677
  • 09 مرداد 1398 - 14:33
اسکان دائمی مرزنشینان تضمین کننده امنیت و آرامش کشور است
افزایش گذرگاه‌های مرزی در منطقه به نفع مردم ضعیف و کم درآمد است، متاسفانه امروز در 263 کیلومتر از مرز‌های شرق کشور تنها یک گذرگاه مرزی وجود دارد که بسیار نانظم و بی‌برنامه بوده و به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، علی کرد، نماینده مردم خاش، نصرت آباد، میرجاوه، کورین در مجلس شورای اسلامی، درخصوص راهکارهای توسعه اقتصادی و رونق تولید و اشتغال در استانها و شهرهای مرزی کشور، اظهار داشت: درخواست نمایندگان شهر‌ها و استان‌های مرزی در فراکسیون مرزنشینان این است که نباید تنها نگاه امنیتی به مرزها داشته باشیم، بلکه باید به ابعاد سکونت‌گاهی، اقتصادی، اشتغال و حضور مرزنشینان در مرز‌ها نیز توجه کنیم.
وی افزود: ما نمایندگان فراکسیون مرزنشینان به صورت متعدد با وزارت کشور در خصوص مشکلات مرز و مرزنشینان گفت‌وگو و مکاتبه کرده‌ایم چرا که رسالت و وظیفه اصلی این وزارتخانه تامین امنیت مرزها است، بر همین اساس وزارت کشور به وظیفه خودش به خوبی عمل کرده و پیشنهاداتی را برای طرح‌های توسعه تجاری و بازرگانی و گسترش استفاده از مرز‌ها را به هیئت دولت ارائه کرده که به عقیده بنده بسیار خوب، قابل اجرا و به نفع امنیت ملی کشور و اشتغال پایدار مردم مرزنشین است.
وی گفت: توسعه طرح‌های تجاری مرز‌ها، بازارچه‌ها و گذرگاه‌های مرزی باید در برنامه‌های همه ارگان‌های کشور قرار بگیرد، بنده معتقدم برای ایجاد اشتغال پایدار در مرز‌ها باید پایانه‌ها و گمرک‌های مرزی رونق پیدا کرده و بستر مناسبی برای مبادلات کالا به کالا باشد.
کرد ادامه داد: افزایش گذرگاه‌های مرزی در منطقه به نفع مردم ضعیف و کم درآمد است، متاسفانه امروز در ۲۶۳ کیلومتر از مرز‌های شرق کشور تنها یک گذرگاه مرزی وجود دارد که بسیار نانظم و بی‌برنامه بوده و به صورت سلیقه‌ای اداره می‌شود، پیشنهاد می‌کنم در طول مرز‌های شرقی کشور از خراسان شمالی، خرسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان تا ساحل دریای عمان باید گذرگاه‌های مرزی بیشتری بازگشایی نماییم.
وی گفت: تنها راه اشتغال، آرامش، امنیت پایدار و جلوگیری از ورود مواد مخدر و معاندین وگروهک‌های مسلح، استفاده از ظرفیت مرزها و اسکان دائمی مرزنشینان است و این مهم با ایجاد بستر مناسب برای درآمدزایی، تجارت و توسعه گذرگاه‌های مرزی به دست می‌آید.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=74677

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.