• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

سامانه وب GIS بندر چابهار رونمایی شد

  • کد خبر : 76715
  • 15 مرداد 1398 - 19:02
سامانه وب GIS بندر چابهار رونمایی شد
اطلاعات جغرافیایی یکی از مهم ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه ریزی و تصمیم گیری به شمار می رود.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان، معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانودی سیستان و بلوچستان، در  پنجمین نشست کمیته تخصصی بندر چابهار اظهار داشت: در این نشست آموزش محور علاوه بر  اقدامات انجام شده توسط مهندسان مشاور، تعاریف و مفاهیم اولیه GIS، آشنایی با ابزارهای عمومی و تخصصی، انواع گزارش گیری ها و دیگر اطلاعات لازم ارائه شد.
وی افزود: اطلاعات جغرافیایی یکی از مهم ترین منابع مورد نیاز برای مدیریت، برنامه ریزی و تصمیم گیری به شمار می رود، اقدامات بسیار مهمی در این حوزه انجام شده که تداوام آن منجر به مانیتورینگ کل اراضی و زیرساخت های بندری می شود که علاوه بر تعمیرات و حفاری سایت های بندری، کاهش ریسک و هزینه تاسیسات زیربنایی را به همراه دارد.
وی گفت: جمع آوری تمامی  نقشه های شبکه آب، برق، فاضلاب، فیبرهای نوری و ثبت در سامانه GIS، تهیه عکس ۳۶۰ درجه و ایجاد لایه های توصیفی در محوطه ها و ابنیه های بندر، برداشت تمامی عوارض روسطحی و شبکه های زیرسطحی فاز یک و ۲ طرح جامع بندر شهید بهشتی و کوی مسکونی بندر از جمله اقداماتیست که در کمیته GIS انجام شده است.
آذرپیکان ادامه داد:مدیران، کارشناسان، مشاوران و پیمانکاران با بهره گیری از این سامانه می توانند علاوه بر مشاهده نقشه ها و تصاویر هوایی بنادر و سواحل کشور، اطلاعات مختلف توصیفی را نیز به طور مستقیم دریافت کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=76715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.