• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
9

۱۹۱ بازرسی از داروخانه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد

  • کد خبر : 85354
  • 06 شهریور 1398 - 23:09
۱۹۱ بازرسی از داروخانه‌های سیستان و بلوچستان انجام شد
مدیران و مسئولان فنی داروخانه‌های استان همواره با رعایت ضوابط قانونی و با لحاظ سلامت مردم در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام ویژه‌ای دارند به طوری که داروخانه‌های استان از این لحاظ در کشور در سطح بالایی قرار دارند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان، دکتر فرزانه فرجیان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، اظهار داشت:  بازرسی‌های انجام شده این مدت منجر به ثبت ۲۷ مورد تخلف شد که عمده این تخلفات به حضور نداشتن مسئول فنی مربوط می‌شد.
وی افزود: همچنین سه مورد لغو سهمیه و قرارداد با بیمه و یک مورد امحا کالای قاچاق به ارزش بیش از ۱۹۰ میلیون ریال در این مدت انجام شد.
وی گفت: تعداد داروخانه‌های زیرپوشش این دانشگاه را ۱۱۱ داروخانه می باشند، ۶ داروخانه امسال در سیستان و بلوچستان افتتاح و مجوز فعالیت برای ۹ داروخانه دیگر نیز صادر شده است.
وی با اشاره به کیفیت بالای داروهای تولید داخل از مردم درخواست کرد برای مصرف داروهای خارجی اصرار نکنند زیرا بسیاری از داروهای وارداتی با کیفیت خوب داخل کشور تولید می‌شود.
فرجیان ادامه داد: محصولات دارویی ایران از تراز بین‌المللی و کیفیت خوبی برخوردار هستند و کمبود داروهای داخلی به ندرت اتفاق می‌افتد و مشکلی در شبکه توزیع در این زمینه وجود ندارد.
وی با تقدیر از جامعه داروسازان سیستان و بلوچستان گفت: مدیران و مسئولان فنی داروخانه‌های استان همواره با رعایت ضوابط قانونی و با لحاظ سلامت مردم در اجرای قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی اهتمام ویژه‌ای دارند به طوری که داروخانه‌های استان از این لحاظ در کشور در سطح بالایی قرار دارند.
وی تاکید کرد: عرضه خارج از چرخه مجاز توزیع و فروش بی ضابطه دارو سبب ایجاد کمبودهای کاذب دارویی در کشور و تضییع بیت‌المال و حقوق افراد جامعه می‌شود.
وی افزود: از شهروندان درخواست می‌شود درصورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه اقلام دارو موضوع را از طریق شماره ۱۹۰ و یا شماره تلفن های ۳۳۳۷۲۰۵۸، ۳۳۳۷۲۰۶۲ و ۳۳۳۷۲۰۶۳ به کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گزارش کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=85354

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.