• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است

  • کد خبر : 93353
  • 25 شهریور 1398 - 19:28
خرید و فروش خودروی وکالتی ممنوع است
رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد: خرید و فروش خودروهای وکالتی ممنوع است و مردم با خرید و فروش خودرو به صورت وکالتی خودشان را گرفتار می کنند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سردار سیدکمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، اظهار داشت: در سامانه مرتبط به خرید و فروش خودرو، نام صاحب خودرویی که برای ما محرز شده مورد تایید است و تنها همین فرد را می شناسیم.
وی افزود: وقتی خودرویی وکالتی فروخته می شود در واقع این اجازه را می دهد تا پلاک خودرو در اختیار خریدار قرار گیرد در حالی که حق توکیل را نمی بندد، وکالت در توکیل به معنی است که شخصی که در اجرای امری از سوی موکل وکالت دارد این نمایندگی و نیابت را به شخص دیگری واگذار کند.
وی گفت: اخیرا در مرکز ۱۹۷ نیروی انتظامی فردی مراجعه کرده بود که خودرویی را از فردی خریداری کرده بود که در کار قاچاق بوده و مجرم به شمار می آمد.
سردار هادیان فر ادامه داد: خریدار خودرو بعد از خرید خودرو متوجه شد که بیش از ۲۶ میلیون تومان برایش جریمه آمده است و علاوه بر این، سه شکایت دیگر از مالک اصلی این خودرو شده بود، اما خریدار گرفتار شده و هر چه بگوید گه نقشی در این زمینه نداشته، قانون نمی پذیرد.
وی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می شود به هیچ عنوان به صورت وکالتی خودرویی را خرید و فروش نکنند چرا که شرایط نقل و انتقال خودرو به گونه ای ساماندهی شده که سریعا انجام می شود.
وی بیان کرد: طی بازدیدی که از مراکز شماره گذاری داشته ام، در مدت ۵۰ دقیقه، خودرو به خریدار منتقل می شود و هیچ ضرورتی وجود ندارد که هزینه وکالت یا هزینه اضافه پرداخت شود و به راحتی نقل و انتقال خودرو انجام شده و در روند قانونی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93353

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.