• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
14

همایش ملی روز گردشگری در زاهدان برگزار شد

  • کد خبر : 93412
  • 06 مهر 1398 - 18:08
همایش ملی روز گردشگری در زاهدان برگزار شد
با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهور و جمعی از مدیران میراث فرهنگی سراسر کشور همایش ملی روز گردشگری در سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، مراسم روز جهانی گردشگری با حضور وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، معاون رئیس جمهور و جمعی از مدیران میراث فرهنگی سراسر کشور، در سالن سینما هلال زاهدان برگزار شد، احمد علی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم اظهار داشت: گردشگری می تواند جسم و روح رو سالم کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند شادابی و نشاط را به جامعه تزریق کند.
وی افزود: امیدواریم با برگزاری این گونه برنامه ها بتوانیم چهره واقعی استان سیستان و بلوچستان را به جهانیان معرفی کنیم.
وی ضمن قدردانی از وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به جهت برگزاری این همایش مهم در استان گفت: این استان ظرفیت های بکر بسیار خوبی دارد که برگزاری این گونه همایش ها در معرفی این ظرفیت ها بسیار موثر است.
علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، اظهار داشت: از تمام فعالین گردشگری، سرمایه گذاران، جوامع محلی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی میخواهیم که از وزراتخانه جدید حمایت کنید تا با استفاده از ظرفیت های موجود کشور در صنعت گردشگری به تراز های نخست برسیم.
وی با توجه به شعار “گردشگری و اشتغال”، افزود: موضوع اشتغال یکی از دغدغه های اصلی و مهم دولت های جهان می باشد، در کشور ما نیز جزء معضلات اصلی محسوب می شود که خوشبخانه سرمایه گذاران با حداقل سرمایه و با سرعت بالا می توانند با ورود به صنعت گردشگری برای خود و جامعه شان اشتغال زایی پایداری را به ارمغان بیاورند.
وی گفت: گردشگری می تواند به توزیع عادلانه ثروت در کشور کمک کند، ما در همه بخش های کشور شمال، جنوب، شرق و غرب، ظرفیت های گردشگری و تغییرات اقلیمی آب هوایی متنوعی را داریم که این فضاها در اختیار جوانان تحصیلکرده قرار داده خواهند شد تا با حداقل سرمایه کسب و کار و ایجاد شغل نماید.
مونسان ادامه داد: تنها داستگاهی که تمام مختصات فرهنگی، اجتماعی، و اقتصادی کشور را دارا می باشد وزراتخانه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می باشد، صنعت گردشگری شتابان به سمت جلو در حال حرکت می باشد و پیش بینی کارشناسان نشان می دهد که آینده متعلق به صنعت گردشگری می باشد.
گفتنی است رونمایی از دستاوردهای گردشگری استان، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان گردشگری ایران، برپایی نمایشگاه گردشگری، غذاهای سنتی و صنایع دستی، افتتاح پروژه های گردشگری، انعقاد تفاهم نامه سیستان و بلوچستان ۱۴۰۰ و برگزاری نشست شورای راهبردی گردشگری استان با حضور وزیر گردشگری بخشی از این برنامه های همایش روز گردشگری بوده اند.
 

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.