• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
12

غرق شدن چندین باره کودکان دشتیاری در هوتگ ها+ساره و بسمه

  • کد خبر : 93494
  • 18 مهر 1398 - 10:17
غرق شدن چندین باره کودکان دشتیاری در هوتگ ها+ساره و بسمه
سارا و بسمه کلمتی دو دختر 14 و 16ساله طبق معمول برای شستشوی ظروف و البسه به هوتگ روستا می‌روند که ناگهان به‌علت نا ایمن بودن درون آب افتاده و در دم جان باختند.

به گزارش هاتف سیستان و بلوچستان ، سارا و بسمه کلمتی دو دختر جوان روستای مرزی ریمدان که برای برداشت آب از هوتگ رفته بودند غرق شدند، علی بخش شه بخش، رئیس شورای اسلامی بخش دشتیاری، اظهار داشت: متاسفانه سریال تلخ حوادث غرق شدن در هوتگ‌های منطقه دشتیاری  اولین و آخرین بار نیست ، مردم برای رفع تشنگی مجبورند از آب هوتگ و گودال های که آب مشترک انسان و دام است استفاده کنند.
وی افزود: با وجود ۲ سد عظیم زیردان و پیشین در بالا دست منطقه دشتیاری و عدم لوله گذاری در بخش‌های دشتیاری و پلان در ۲۰  سال گذشته خود جای سوال دارد.
وی گفت: سارا و بسمه کلمتی دو دختر ۱۴ و ۱۶ساله طبق معمول برای شستشوی ظروف و البسه به هوتگ روستا می‌روند که ناگهان به‌علت نا ایمن بودن درون آب افتاده و در دم جان باختند.
جمشید سارانی، بخشدار دشتیاری، اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر آب باران در هوتگ‌ها(گودال کنده شده برای نگهداری آب باران جهت استفاده احشام و انسان) و گودال‌های بزرگ و کوچک جمع‌آوری شده و به دلیل نبود شبکه آبرسانی شبانه‌روزی در منطقه، مردم بویژه زنان برای شستشوی البسه و ظروف از این آب استفاده می‌کنند.
وی افزود: ۱۰۰ درصد روستاهای این بخش با تانکر برای هر نفر روزانه ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.
هوتِگ یا هوتَک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتا بزرگی است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.‌

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=93494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.