• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
10
پروژه نیروگاه برق زابل؛

نیروگاه ۴۰۰ کیلو ولتی زابل تا اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد

  • کد خبر : 127728
  • 10 بهمن 1398 - 19:23
نیروگاه ۴۰۰ کیلو ولتی زابل تا اردیبهشت سال آینده راه‌اندازی خواهد شد
هاتف سیستان و بلوچستان- علی آبادی گفت: امروز توربین‌ها به مقصد محل پروژه نیروگاه برق در زابل بارگیری و حمل می‌شود و نیروگاه در اردیبهشت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستانه در نشست با مدیرعامل شرکت مپنا اظهار داشت: برای رسیدن به میانگین‌های کشوری، کاهش فاصله شاخص‌های زیرساختی، اقتصادی و برخورداری مردم سیستان و بلوچستان با کشور، تسریع در انجام پروژه‌های بزرگ ضروری است.

وی به خسارات وارده در سیل اخیر اشاره کرد و افزود: با نگاه ویژه و تلاش دولت، استان در مسیر توسعه قرار گرفته ولی با این خسارات بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها از بین رفت و مستلزم تلاش و سرعت بخشی به فعالیت‌ها جهت جبران است.

عباس علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا نیز با بیان اینکه برای سیستان و بلوچستان نگاه ویژه و جایگاه متفاوت قائل هستیم اظهار داشت: با توجه به پیش نیازهای نصب تاسیسات نیروگاه، انجام مطالعات لازم، احداث جاده، تامین امنیت نیروگاه برای نصب تاسیسات و نگهداری منصوبات تمهید امکانات حمل و نقل تجهیزات نیروگاه، حل مشکل زمین، انعقاد قرارداد آماده کردن محدوده طرح و اعتبار پیمان را شرط لازم اجرای نیروگاه، نصب توربین‌ها و دکل دانست.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: همین امروز توربین‌ها به مقصد محل پروژه نیروگاه برق در زابل بارگیری و حمل می‌شود و نیروگاه در اردیبهشت آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی گفت: با توجه به ضرورت تست و آزمایش کارکرد توربین‌ها در قبال بادهای منطقه، نصب و بررسی اثرات توفان‌ها بر تاسیسات، توربین‌ها در دو فاز انجام خواهد شد.

علی آبادی همچنین آمادگی این شرکت را برای احداث نیروگاه یک هزارمگاواتی در سیستان و بلوچستان با هدف صادرات برق اعلام کرد و ادامه داد: در صورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو علاوه بر تولید یک هزار مگاوات برق ۲۰۰ هزار متر مکعب آب شیرین از دریا تامین خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت احداث نیروگاه در توسعه، درآمدزایی و اشتغال در زابل اظهار داشت: صدور ۵۰۰ مگاوات برق علاوه بر توسعه تعاملات بین المللی در شکوفایی و امنیت مرزهای شرق کشور بسیار مهم است.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=127728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.