• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
8
شهردار خاش؛

گیاهان زینتی جایگزین درخت نارون در خاش شدند

  • کد خبر : 127762
  • 10 بهمن 1398 - 14:21
گیاهان زینتی جایگزین درخت نارون در خاش شدند
هاتف سیستان و بلوچستان- تمندانی گفت: در فاز نخست، عملیات کاشت کاج تهران و توپی در بلوارها و پارک‌های سطح شهر با همکاری واحد فضای سبز در حال اجراست.

عبدالمجید تمندانی شهردار خاش اظهار داشت: فضای سبز زیبایی ویژه‌ای را به محیط پیرامون می‌بخشد از این رو اجرای طرح غرس درخت‌های همیشه سبز، ماندگار و مقاوم به اقلیم منطقه و حذف درخت‌های خشک در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: کاهش آلودگی هوا، کاهش بیماری‌های تنفسی، محل زیست مناسب برای پرندگان، افزایش ذخیره منابع آب زیرزمینی، تلطیف هوا، افزایش سرانه فضای سبز، جلوگیری از هرگونه فرسایش خاکی، آبی و بادی و ایجاد فضای مطلوب در سطح شهر از مهمترین مزایای کاشت درخت است.

شهردار خاش به کاشت پنج هزار اصله درخت،گل و گیاه زینتی در سطح پارک‌های محله‌ای، بلوارها و میادین این شهر اشاره کرد و گفت: در فاز نخست، عملیات کاشت کاج تهران و توپی در بلوارها و پارک‌های سطح شهر با همکاری واحد فضای سبز در حال اجراست.

بیشتر بخوانید:

تمندانی ادامه داد: شرایط آب و هوایی و سازگاری با اقلیم منطقه، نیاز آبی کم، بومی بودن و نگهداری آسان از مهمترین اهداف این طرح است.

وی تصریح کرد: احیای بلوارها، میادین و پارک‌های محله‌ای با هدف سرسبزی و زیباسازی از جمله مهمترین برنامه‌های شهرداری خاش است فضای سبز و توسعه آن سبب افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان شهروندان می‌شود.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=127762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.