• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
8

۲۳۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می‌شوند

  • کد خبر : 143843
  • 22 تیر 1399 - 15:19
۲۳۰ هزار کودک در سیستان و بلوچستان غربالگری بینایی می‌شوند
هاتف سیستان و بلوچستان- حسینی گفت: حدود ۵۰ پایگاه ثابت با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی کار غربالگری بینایی ۲۳۰ هزار کودک سه تا ۶ سال این استان را انجام می‌دهند.

سید رفیع حسینی معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح بینایی سنجی کودکان سه تا ۶ سال سیستان و بلوچستان که هر سال آبان تا دی آغاز می‌شد امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۱۵ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: غربالگری امسال در تمامی پایگاه‌ها به صورت تخصصی تر و توسط همکاران اپتومتریست انجام می‌شود.

وی گفت: اگر کودکی نیاز به اقدامات تخصصی‌تر داشته باشد به همکاران متخصص ارجاع و حتی در صورت نیاز به عمل جراحی نیز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در استان‌های دیگر یا سنوات قبل کار توسط افراد آموزش دیده انجام می‌شد اما این اقدام قطعا تاثیر بسزایی در شناسایی بهتر کودکان نرمال و یا کودکانی که مشکل دارند خواهد داشت.

حسینی بیان کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که با درمان و تشخیص به موقع از کم بینایی و نابینایی کودک در آینده جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تنبلی چشم در اکثر موارد هیچ علامتی ندارد و فقط با معاینه قابل تشخیص است که اگر در سن سه تا ۶ سالگی تشخیص داده شود درمان خواهد شد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا احتمال دارد کل جمعیت هدف نتوانند به پایگاه‌ها مراجعه کنند که در این‌صورت همکاران سیار بهزیستی استان آمادگی لازم را برای مراجعه به خانواده‌ها دارند.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اینک در شهرستان‌هایی که وضعیت زرد و سفید دارند کار آغاز شده و با توجه به مدت چهار ماهه این طرح از خانواده‌ها درخواست داریم عجله نکنند و هر زمان که کودکشان شرایط نرمالی داشت برای سنجش به پایگاه ها مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=143843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.