• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
6

همکاری ایران و پاکستان با بازگشایی مرز ریمدان دو چندان شده است

  • کد خبر : 147196
  • 09 دی 1399 - 20:24
همکاری ایران و پاکستان با بازگشایی مرز ریمدان دو چندان شده است
هاتف سیستان و بلوچستان- معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی بسیار دیرینه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، بستر همکاری این ۲ کشور با بازگشایی مرز ریمدان دو چندان شده است.

ابوذر کوثری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در پی درگذشت سرتیپ عمران کاشف چوهدری وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان در ایران که پس از افتتاح مرز رسمی ریمدان در مسیر بازگشت به تهران، به دلیل سانحه تصادف فوت کرده با عبدالجبار دیتهو سرکنسول جدید این کشور در زاهدان دیدار و مراتب تسلیت مقامات سیستان و بلوچستان را اعلام کرد.

وی در این نشست با اشاره به اهمیت روابط دو کشور اظهار داشت: با راه‌اندازی مرز ریمدان می‌توان شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی بود چرا که دو کشور ایران و پاکستان دارای روابط دیرینه اقتصادی تاریخی و فرهنگی هستند.

عبدالجبار دیتهو سرکنسول جدید پاکستان در زاهدان نیز در این نشست ضمن تشکر از حضور و ابراز همدردی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مقامات استان گفت: ما قدردان زحمات شما هستیم چرا که تا به امروز با تعاملات بسیار خوب در کنار ما بوده‌اید و امیدوارم با توجه به بازگشایی مرز جدید ریمدان، شاهد رشد و توسعه مراودات و مناسبات دو کشور باشیم.

وی افزود: بستر همکاری بین دو کشور در همه زمینه‌ها مهیا بوده و با بازگشایی مرز ریمدان که یکی از ده‌ها ظرفیتی که می‌تواند فعال شود، امیدواریم روند رو به رشد همکاری‌ها با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و شاهد بازگشایی مرز پیشین و در سایر حوزه‌ها نیز شاهد فعالیت‌های روزافزون بین دو کشور باشیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم که درک متقابل از مسائل بین دو کشور ایجاد شده خاطرنشان کرد: این نکته بسیار مهمی بوده و تمام تلاشمان این است که در تمامی ابعاد چه در بحث کنسولی و چه سایر حوزه‌ها و موضوعات، تمام اهتمام ۲ طرف برای حل و فصل مناسبات دو جانبه استمرار داشته باشد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=147196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.