• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
9

توسعه مسکن در گرو افزایش تسهیلات به صورت پلکانی است

  • کد خبر : 148897
  • 17 شهریور 1400 - 14:03
توسعه مسکن در گرو افزایش تسهیلات به صورت پلکانی است
هاتف سیستان و بلوچستان - مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: افزایش سقف تسهیلات مسکن به صورت پلکانی با مدنظر قرار دادن دهک‌های مختلف باعث توسعه ساخت واحدهای مسکونی می‌شود.

عطاء‌اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در نشست تبیین خط‌مشی، سیاست‌ها و برنامه‌های کلان وزارت راه و شهرسازی که بصورت ویدئو کنفراسی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد اظهار داشت: سکونت و مسکن یک نیاز مبرم اجتماعی و اولویتی مقدم بر تمام اولویت‌های دیگر بوده از اینرو فراهم آوردن بستر مناسب برای برآورده ساختن این نیاز حیاتی به ویژه برای دهک‌های پایین درآمدی جامعه یکی از دغدغه‌های در این بخش است.

وی افزود: با اتخاذ تدابیری نظیر افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به صورت پلکانی و برای دهک‌های مختلف حذف بهای زمین و کاهش هزینه‌های زیربنایی نظیر آب، برق و آماده‌سازی در این مسیر مسکن می‌توان گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حذف فولاد و سیمان به عنوان کاربردی‌ترین‌ مصالح در ساخت مسکن از بورس و واگذاری به استان‌ها، واگذاری حق انتخاب متولی ساخت مسکن در سایه نظارت‌های دقیق و همچنین حرکت به سمت صنعتی‌سازی ساختمان از دیگر عوامل تاثیرگذار در تحقق اهداف و سیاست‌های دولت در توسعه واحدهای مسکونی در کشور محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر تسهیل در فرآیند تامین زمین از طریق الحاق زمین به محدوده‌های شهرها بیان کرد: هم‌اینک با برنامه‌ریزی انجام شده ۲۰۰ هکتار در محدوده شهر زاهدان و ۴۰۰ هکتار در دیگر شهرهای استان در صورت صدور مجوزهای لازم آماده الحاق به محدوده شهری در کمترین زمان ممکن است.

اکبری با اشاره به اهمیت ساخت بزرگراه در استان‌های کمتر برخوردار تصریح کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس با داشتن ۴۰ درصد مساحت کشور تنها سهم ۲۰ درصدی از بزرگراه‌ها را دارند.

وی افزود: در این راستا به منظور تحقق اهداف توسعه و عدالت ضروری است‌ در۲ یا سه سال آینده بخش قابل توجهی از منابع مالی ساخت بزرگراه‌های کشور به این چهار استان ذکر شده تخصیص یابد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=148897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.