• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4

روند واکسیناسیون اصناف و فعالین اقتصادی شهرستان کنارک با سرعت در حال انجام است

  • کد خبر : 149188
  • 28 مهر 1400 - 10:31
روند واکسیناسیون اصناف و فعالین اقتصادی شهرستان کنارک با سرعت در حال انجام است

هاتف سیستان و بلوچستان – جلسه بررسی مسایل مربوط به HSEE با حضور خانم دانش شهرکی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک، جواد میر رییس اداره HSEE و دبیر پدافند غیر عامل سازمان صمت استان و اعضا مرتبط در محل فرمانداری شهرستان کنارک با هدف بررسی مسایل مربوط در این زمینه برگزار شد.

بتول دانش شهرکی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک اظهار داشت: خبازیهای شهرستان در زمان بحران و طوفان شاهین عملکرد خوبی ارائه نمودند و با افزایش ساعات پخت از ایجاد صف در خبازیها جلوگیری نمودند و کمبود نان در زمان بحران در شهرستان احساس نمی شد.

وی افزود: اتحادیه خبازان شهرستان با همکاری فنی و حرفه ای دوره های آموزشی جهت خبازان برگزار تا موجب افزایش کیفیت و ماندگاری بیشتر نان در شهرستان شود.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنارک ادامه داد: سوخت بحران معین شده و این موضوع از طریق دستگاههای مرتبط پیگیری شود و سوخت واحدهای صنفی بویژه خبازیها در جلسه شورای آرد و نان مطرح و در صورتی که کمبود وجود داشته باشد از طریق کمیته سوخت استان مورد بررسی قرار گیرد .

دانش شهرکی گفت: کنارک در زمینه تزریق واکسن کرونا با همراهی مردم و تلاش مرکز بهداشت پیشگام است در این زمینه اصناف و واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی نیز همکاری قابل توجهی داشته اند.

وی با اشاره به  مسئولیت اجتماعی، بیان کرد: عمل به مسئولیت اجتماعی، تعهد همگانی در کمک به جامعه است و بخش دولتی و تمام بخشهای اقتصادی و خصوصی در سطح شهرستان باید در زمینه الزامات آن گام بردارند.

جواد میر رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) و دبیر پدافند غیر عامل سازمان صمت سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: در بدو ورود به شهرستان کنارک بازدیدی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی از جمله قوطی کنسرو آرمان گستر، کنسرو سازی تن ناب احمد و ماران و تعدادی دیگر از واحدهای تولیدی کنسرو صورت پذیرفت و هدف از این بازدیدها بررسی مسایل مربوط به HSEE بود و آخرین وضعیت اشتغال و رعایت ایمنی نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در زمینه خدمات رسانی به مردم در زمان های عادی و بحران برنامه هایی مصوب شد که خبازیها از حیث تجهیزات مورد نیاز توانمند سازی شوند و اگر مشکلاتی در این زمینه وجود داشته باشد با همکاری اتحادیه و شرکت غله و خدمات بازرگانی مرتفع گردد.

رئیس اداره بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی (HSEE) و دبیر پدافند غیر عامل سازمان صمت سیستان و بلوچستان ادامه داد: از زمان شیوع کرونا برخی واحدهای تولیدی استان با عمل به مسئولیت اجتماعی خود بیش از ۱۸ میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان کمک نموده اند.

واکسیناسیون واحدهای صنفی تا پایان مهر ۱۴۰۰ در کنارک صددرصد خواهد شد

عبدالحمید دوستینی رئیس اداره صمت شهرستان کنارک نیز اظهار داشت: کنارک تخصصی ترین شهرک صنعتی در استان را دارد که بیش از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی این شهرک در زمینه صنایع شیلاتی فعال هستند.

وی افزود: ۷ اتحادیه صنفی در شهرستان کنارک زیر مجموعه اتاق اصناف فعالیت می کنند و در زمان شیوع کرونا طرح های ویژه نظارتی در این زمینه برگزار نمودیم و هم اکنون بیش از ۸۰ درصد از متصدیان واحدهای صنفی واکسیناسیون را انجام داده اند و در حوزه صنعت نیز واکسیناسیون ۹۵ درصدی انجام شده است.

رئیس اداره صمت شهرستان کنارک از اصنافی که تا کنون اقدام به تزریق واکسن ننموده اند خواست، با قید فوریت به مراکز ثابت و سیار که در سطح بازار نیز فعال می باشند مراجعه و تا پایان مهر واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی انجام گردد و واحدهای صنفی که متصدیان و کارکنان آنها واکسن تزریق ننموده باشند از ابتدای آبان از طریق برگزاری گشت های مشترک پلمب خواهند شد.

لینک کوتاه : https://hatefsb.ir/?p=149188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.